Καταχωρήθηκε 22 December 2010 - 05:07 PM
Συντάκτης άρθρου:sinclair_jim
Επίλυση προβλήματος (Αλγόριθμος): Zoro
Amstrad CPC 6128: Zoro (Με Ελληνικά)
Commodore 64: Sinclair_Jim (Με Ελληνικά)
Commodore 128: Darth_Cotsos
MSX2: Darth_Cotsos
Sinclair ZX81: Sinclair_Jim
Spectrum 48K/128K: Darth_Cotsos (Με Ελληνικά)
Sinclair QL: Darth_Cotsos
Το πρόγραμμα επιλύει «ανοικτή» όδευση, μετρημένη με αναλογικό μετρητικό όργανο. Αν και τα σύγχρονα ταχύμετρα βρίσκουν απ’ ευθείας τις συντεταγμένες (απόλυτες ή σχετικές), πολλοί τοπογράφοι χρησιμοποιούν ακόμη αναλογικά ταχύμετρα.
Η όδευση μπορεί να γίνει «κλειστή», αν από την τελευταία στάση, σημαδέψεις το αρχικό σημείο συσχετίσεως (Σ.ΣΧ.).
Αν εισάγεις πραγματικές συντεταγμένες του Σ.ΣΧ., τότε η όδευση γίνεται πλέον «εξαρτημένη», οπότε τα σημεία της θα έχουν τις απόλυτες συντεταγμένες του επίγειου καρτεσιανού τρισορθογώνιου συστήματος συντεταγμένων (Χ, Υ, Ζ) του πλανήτη. Γιά τα Χ και Υ η τιμή (είναι ουσιαστικά καθαρός αριθμός) έχει έως 7 ακέραια ψηφία και τρία δεκαδικά. Για το υψόμετρο (Ζ), αρκεί το πολύ ένας τετραψήφιος με δύο δεκαδικά (λογικό, αφού υψόμετρο που να είναι υψηλότερο από την κορυφή του Everest, αποκλείεται να υπάρχει).
Αν δεν εισάγεις συντεταγμένες του Σ.ΣΧ. (δώσεις μηδενκές τιμές), τότε τα σημεία της όδευσης έχουν απλώς τις σχετικές, με το Σ.ΣΧ., «συντεταγμένες», που αρκούν για απλές τοπογραφικές εργασίες. Π.χ. για να τοπογραφήσεις ένα οικόπεδο, μπορείς να αρκεσθείς στις σχετικές συντεταγμένες (ορίζεις μία γωνία του οικοπέδου ως Σ.ΣΧ. και οι υπόλοιπες γωνίες θα έχουν θέση απλώς σε σχέση με το Σ.ΣΧ.).
Οι γωνίες μετρούνται σε βαθμούς (grad). Ένας κύκλος έχει 400 βαθμούς, δηλαδή η ορθή γωνία είναι 100 grads.
Η όδευση γίνεται ως εξής:
Από το Σ.ΣΧ. σημαδεύεις (πάντα δεξιόστροφα) με το ταχύμετρο το πρώτο σημείο (1η στάση). Η οριζόντια γωνία είναι μεταξύ του βορρά και της 1ης στάσης. Επίσης, μετράς την απόσταση μεταξύ τους, καθώς και την κάθετο γωνία, για να βρείς την υψομετρική διαφορά σε σχέση με το Σ.ΣΧ.
Κατόπιν, πηγαίνεις στην 1η στάση, και απ’ αυτήν μετράς (πάντα δεξιόστροφα) την γωνία μεταξύ του προηγούμενου σημείου (εν προκειμένω του Σ.ΣΧ.) και της επόμενης στάσης (την 2η).
Έπειτα, πηγαίνεις στην 2η στάση, και μετράς την γωνία μεταξύ της προηγούμενης
(1ης) και της επόμενης (3ης) στάσης, και ούτω καθ’ εξής, μέχρι να τελειώσεις όλα τα σημεία (πάντα βέβαια, μετράς τις αποστάσεις και τις κάθετες γωνίες).
Αν στο αρχικό Σ.ΣΧ. δώσεις τιμή οριζόντιας γωνίας, τότε ολόκληρη η όδευση «στρέφει» σύσσωμη κατά την τιμή της γωνίας αυτής (αριστερόστροφα αν η τιμή είναι αρνητική και δεξιόστροφα αν η τιμή είναι θετική).
Zoro 2010 για το silogomania.gr
Amstrad CPC Commodore 64 Commodore 128
MSX 2 Sinclair ZX81 Spectrum 48K/128K
Sinclair QL
Ολα τα προγράμματα είναι φτιαγμένα με BASIC και δεν είναι πανομοιότυπα, εξαρτώνται από το γούστο του εκάστοτε συγγραφέα και από τις δυνατότητες που παρέχει η BASIC του κάθε μηχανήματος.
Τα προγράμματα μπορείτε να τα κατεβάσετε από εδώ.. Spectrum Commodore Amstrad MSX2
-
Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 02:54 AM<br /><br />Turri, αδίκως προβληματίστηκες!<br /><br />1) Δεν έχει σχεση με σένα, στο ξανάγραψα. Ορθώς εκφράζεις απορίες και είναι το σωστότερο. Αυτό περιμένω (ουμε) και χαίρομαι να ξέρω κάτι για να απαντήσω (ήδη το έκανα σε μία απορία), ή να ρωτήσω με την σειρά μου αν προκύψει σε κάποιο θέμα, αφού κι εγώ έχω απορίες...<br /><br />2) Σωστά αναφέρεις περί λεπτομερειών σε software/hardware. Η αντίρρησή μου έχει σχέση με την παρεκτροπή και κοντρίτσες που προέκυψαν περί «καλύτερου», «ταχύτερου», «εξυπνότερου», «πληρέστερου», «γνωστικότερου», που τελικά δεν έδωσαν κάποια ουσιαστική απάντηση στις απορίες σου. Δεν είναι κακό να υπάρχει και η χαλαρή – χιουμοριστική κουβέντα (κι εγώ μέσα είμαι), αρκεί να γίνεται σε κάποια σχετική ενότητα, που δεν θα ενοχλεί όσους θα ήθελαν να κουβεντιάσουν σχετικά με το θέμα, όπως εσύ.<br /><br />3) Συμφωνώ μαζί σου σχετικά με την αναφορά σου στο παράδειγμά μου περί επιφανειακής προσέγγισης σε θέματα τέχνης. Επί 12 χρόνια ήμουν κατ’ επάγγελμα ζωγράφος (τιμηθείς μία φορά) και μέλος της ομάδας διοργάνωσης κουαρτέτων εγχόρδων αλλά και μεγαλύτερων μουσικών σχημάτων στον Δήμο μου. Η αντίρρησή μου περιέγραψε σαφώς όσους δεν ασχολούνται με την ουσία αλλά με τα «παρελκόμενα».<br /><br />4) Δεν έχω εμμονές περί αοράτου κινδύνου. Ωρίμασα πιά... Ως απάντηση στα υπόλοιπα, σε παραπέμπω στην δεύτερη πρόταση της παραγράφου (2).<br /><br />5) Το κέρασμα το δέχομαι μόνο επειδή α) σε εκτιμώ και β) βλέπω πως έχουμε κοινά καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα.<br /><br />Υ.Γ. Αν καμιά φορά "ξιφουλκώ", φταίει η καταγωγή μου (Λακεδαίμων γαρ).
-
Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 03:02 AM<br /><br />Είναι πολύ δύσκολο να σχολιάσει κανείς το πρόγραμμα. Είναι εξαιρετικά εξειδικευμένο. Απο τα λίγα που ξέρω πάντως απο BASIC οι αλγόριθμοι είναι οι ίδιοι και το μόνο που λογικά αλλάζει είναι το interface. Πάντως οτιδήποτε σε BASIC είναι εξαιρετικά κακό για Benchmarking...<br /><br />Anyway, nice work
-
Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 03:48 AM<br /><br />Σωστά τα λες. Είναι εξειδικευμένο, αλλά αυτό δεν μας απέκλεισε από την επιθυμία να το κατασκευάσουμε. Για την ακρίβεια, το πρόγραμα (σε πλωτόλεια μορφή) το χρησιμοποιούσα την δεκαετία του 80, όταν δούλευα ως τοπογράφος. Οι Sinclair Jim και Darth εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την "αναβίωσή" και κατασκευή του σε διάφορους Micros. Τότε βέβαια, δεν υπήρχαν τα σύγχρονα όργανα μέτρησης, τα οποία σου δίνουν αμέσως τα αποτελέσματα...<br /><br />Όντως, οι αλγόριθμοι είναι οι ίδιοι, αλλάζουν όλα τα άλλα σε κάθε πρόγραμμα, και αυτό προέκυψε για τους λόγους που είχα προαναφέρει στο "καυστικό" μου post.<br /><br />Πράγματι, η BASIC δεν ενδείκνυται σε Benchmarking. Είναι "εκ φύσεως" αναξιόπιστη, αφού τηρεί "απόσταση" από τον επεξεργαστικό πυρήνα του μηχανήματος.
-
Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 03:54 AM<br /><br />Ευχαριστούμε πάντως για τα καλά σας λόγια....<br />Θα δείτε και άλλα πολύ σύντομα από την ομάδα μας,<br />που θα ήθελα να μεγαλώσει κι άλλο, λείπει 16μπιτη ομάδα....<br /><br />Spoiler:<br /> Και για όσους δεν κατάλαβαν ή θέλουν διευκρίνηση...<br /> ΝΑΙ, είναι ανοιχτή πρόσκληση..
-
Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 04:11 AM<br /><br />Αλήθεια που είναι η 16bit σκηνή εεεεε???
-
Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 04:17 AM<br /><br /> Darth_Cotsos έγραψε:....Τουλάχιστον είχαμε ένα 16bit... τον QL!!!<br /><br />Ονομαστικά 16Bit Την αλήθεια την ξέρουμε, αλλά θα την πούμε εμπιστευτικά...
-
Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 04:30 AM<br /><br />Δεν είναι 16bit, είναι κάτι ανώτερο.... Είναι Sinclair....
-
Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 05:09 AM<br /><br />Ευκαιρία να στρατολογήσουμε κόσμο!!!! :woohoo:<br /><br />Αλήθεια, Baltar θέλεις να έλθεις στην ομάδα; Έχουμε κατά νου πολλά ενδιαφέροντα πράγματα να φτιάξουμε...
-
Καταχωρήθηκε 12 April 2010 - 05:23 AM<br /><br />Ανοιχτά πρότζεκτ αυτή τη στιγμή:<br /><br />Ένα μοντέλο σε C++ και Matlab για την χαρά της επιστήμης.<br /><br />Ένα demaki για το επερχόμενο Outline o/ (όπου φυσικά με βλέπω μια βδομάδα πριν το πάρτυ να τρέχω πανικόβλητος ως συνήθως :P). To demo άρχισα να το δουλεύω για το Atari STE 20 years και φυσικά δεν πρόλαβα ούτε την extended deadline.<br /><br />Κάποια tools για ένα παιχνίδι Jaguar<br /><br />Κάποια features στο Qextract τα οποία μου ήρθαν χτες.<br /><br />Και ότι άλλο μου τύχει...<br /><br />Επίσης, τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα όταν μιλάμε για ST. Αν ήθελα να μεταφέρω το εν λόγω πρόγραμμα σε ST έχουμε τα εξής στάδια. Σχεδιασμός του GUI σε ένα resource editor, διάβασμα πάνω στο GEM API και μετατροπή των C functions σε GFA BASIC (μιας και δεν πιάνω C για fun projects). Οπότε είμαι ανοιχτός με την προϋπόθεση ότι το πρόγραμμα θα πρέπει να με ενδιαφέρει αρκετά....
-
Καταχωρήθηκε 13 April 2010 - 01:15 AM<br /><br />Ευχαριστώ Δημήτρη για την συζήτηση! Θα τα πούμε και κοντά λοιπόν! :cheer:<br />Ευχαριστώ και τον Darth για τις αναλυτικότατες απαντήσεις! Και με εσένα θα τα πούμε από κοντά! Laughing<br /><br /><br />@Baltar η σκέψη για benchmarking σε γλώσσα BASIC αποσκοπούσε στην μέτρηση της Ταχύτητας της BASIC των μηχανημάτων και όχι σε γενικευμένο Hardware test
Σχόλια (54)