
Psygnosis και ξερό ψωμί...
Δημιουργός η άλλοτε μεγάλη Psygnosis,μια εταιρία παιχνιδιών που κάποτε μας έδωσε μοναδικούς τίτλους που άφησαν ιστορία όπως το Shadow of the beast την σειρά Lemmings μεγάλη επιτυχία τότε,αλλά και τα αριστουργήματα Agony,Deep Space και Obliterator.Το Chrono Quest φυσικά δεν μοιάζει σε τίποτα από τα προηγούμενα,αφού το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι ένα καθαρόαιμο point and click adventure και όχι ακόμη ένα Action game που χρειαζόταν οπωσδήποτε joystick και γερό κουμπί που να αντέχει τα ασταμάτητα πατήματα του fire!Πιθανόν το Chrono Quest να ήταν ένα πείραμα της εταιρίας επάνω σε κάτι διαφορετικό κάτι νέο και φρέσκο με σκοπό να μπει και αυτή στην οικογένεια των adventure games.Τελικά το παιχνίδι όπως ήταν αναμενόμενο τα είχε πάει πολύ καλά,παίρνοντας πολύ καλές κριτικές στα περιοδικά της εποχής εκείνης για τα γραφικά,τον ήχο,αλλά και την πλοκή του που βρισκόταν σε πολύ καλά επίπεδα.Μετά από την επιτυχία του συγκεκριμένου τίτλου η Psygnosis επιχείρησε μετά από ένα χρόνο να βγάλει την συνέχεια του πρώτου της τίτλου δίνοντάς του το όνομα Chrono Quest 2.Κάπου εκεί και αρκετά αργότερα εμφανίστηκε ακόμη ένα παιχνίδι το οποίο ονομαζόταν αυτή την φορά Explora III το οποίο έμοιαζε πολύ με τα δυο πρώτα που όμως δεν είχε καμία σχέση με την Psygnosis αλλά ήταν μια Γαλλική προσπάθεια κάποιας άλλης εταιρίας.
Το περίφημο κάστρο στο οποίο εξαφανίστηκε ο Πατέρας σας
Υπόθεση:Βρισκόμαστε στις αρχές του 19ου αιώνα και ποιο συγκεκριμένα στο 1922.Είστε γιος ενός μεγάλου εφευρέτη και επιστήμονα μιας εύπορης οικογένειας η οποία ζει σε ένα μεγάλο κάστρο.Στα χέρια σας κρατάτε ένα γράμμα το οποίο το έγραψε ο πατέρας σας και το οποίο σας καλεί να πάτε στο πατρικό σας για να τον βοηθήσετε,και πως πιθανόν να βρίσκεται σε κίνδυνο η ίδια του η ζωή.Στο γράμμα σας εξηγεί πως επιτέλους μετά από χρόνια μελέτης και κατασκευής κατάφερε να ολοκληρώσει μια χρονομηχανή αλλά πριν προλάβει να την δοκιμάσει ο άλλοτε πιστός του υπηρέτης Richard κατάφερε να του κλέψει τα σχέδια.Τελειώνοντας στο γράμμα σας παρακαλεί να τον ψάξετε και πως εσείς είστε η μόνη του ελπίδα.Παράλληλα θα πρέπει να βρείτε απαντήσεις που βρίσκεται ο υπηρέτης σας και να τον πιάσετε.Ποιος είναι ζωντανός και ποιος όχι θα το ανακαλύψετε στην πορεία μέσα από ένα κουβάρι γρίφων το οποίο θα ξεδιπλώνεται μπροστά σας σιγά σιγά μέχρι το τέλος.
Η έφοδος σας στο κάστρο σας δίνει τις απαντήσεις που περιμένατε.Πράγματι ο πατέρας σας αλλά και ο υπηρέτης του είναι άφαντοι αν και το κάστρο έμοιαζε σαν να ήταν μέχρι πρόσφατα κατοικήσιμο.Ξεκινάτε μαζεύοντας στοιχεία τα οποία σας ωθούν να ψάξετε περισσότερο τον χώρο για να βρείτε επιτέλους αυτή την μηχανή.Όση ώρα περιπλανάστε στο κάστρο Διάφορα ερωτήματα περνούν από το μυαλό σας.Η ο πατέρας σας είναι νεκρός,η θα είχε πέσει θύμα απαγωγής λόγο αυτής της εφεύρεσης,η τέλος πάντων μπορεί και να χάθηκε κάπου στον χρόνο.Εσείς πρέπει να μαζέψετε κάποιες κάρτες υπ αριθμόν πέντε οι οποίες θα σας ταξιδέψουν στον χρόνο κι οι οποίες βρίσκονται κάπου μέσα στο κάστρο κριμένες προφανώς λόγο του Richard του υπηρέτη.Οι κάρτες αυτές θα σας πάνε σε πέντε διαφορετικές εποχές οι οποίες είναι:
Οι πέντε εποχές του chrono quest.
Εποχές
33172 ΠΧ Προϊστορική περίοδοςΤο γραφείο του πατέρα σας.Από εκεί ξεκινά και το ψάξιμο.
Γραφικά:Δεν θα ήταν δυνατόν παιχνίδι της Psygnosis σε 16 bit σύστημα να μην είχε καλά γραφικά.Φυσικά και το Chrono Quest είχε εξαιρετικά γραφικά κάτι που καταλάβαινε ο παίχτης από την πρώτη κιόλας στιγμή.Στην έκδοση της Amiga υπήρχαν 32 χρώματα στην οθόνη που έδιναν ένα πραγματικά άριστο αποτέλεσμα.Από την άλλη η έκδοση στον Atari ST είχε 16 χρώματα ακριβώς τα μισά δηλαδή αλλά ο τρόπος διαχείρησής τους ήταν τέτοιος που δεν σου άφηνε περιθώρια απογοήτευσης γιατί ήταν με τέτοιο τρόπο συνδυασμένα που δεν άφηναν κανένα Atari user παραπονεμένο.Γενικά και στα δυο μηχανήματα το παιχνίδι στον τομέα των γραφικών έδινε τον καλύτερο του εαυτό με την έκδοση στην Amiga να είναι και η καλύτερη αφού είχε περισσότερα χρώματα.Στο παιχνίδι υπήρχαν όμορφες αποχρώσεις και αντιθέσεις που έδεναν με εξαιρετική αρμονία.Φτάνει να δούμε το μάρμαρο και την πολυτέλεια στον επάνω όροφο του κάστρου για να καταλάβετε για τι δουλειά μιλάμε.Τα χρώματα χρησιμοποιήθηκαν απλόχερα σε αυτό το παιχνίδι με εξαιρετικές φωτοσκιάσεις πάντα για τα δεδομένα της εποχής εκείνης.Σε κάθε εποχή που ταξιδεύετε,τα γραφικά κάνουν έντονη την παρουσία τους,με το χρώμα να κυριαρχεί παντού κάνοντας τα πλάνα ποιος ρεαλιστικά.Αν και στο παιχνίδι κυριαρχούν οι στατικές εικόνες το animation δίνει το παρόν όποτε χρειάζεται,όπως π.χ όταν δίνεις στον λεπρό το μπουκάλι με το νερό ο οποίος εμφανίζεται μέσα από το σκοτάδι στο δωμάτιό,το παίρνει και εξαφανίζεται και πάλι.Μια εικόνα αρκετά μαγευτική όπως και πολλές άλλες άλλωστε.
Η πρώτη επαφή με το εσωτερικό.Τι λέγαμε για τα γραφικά?
Gameplay:Πέρα των γραφικών η Psygnosis χρησιμοποίησε το γνωστό point and click με πολλές όμως παραλλαγές κάνοντάς το τελικά δύστροπο και εκνευριστικό στον χρήστη.Το παιχνίδι έχει ένα τελείως δικό του χειρισμό των εντολών που δεν βοηθάει τον χρήστη και θα σας εξηγήσουμε παρακάτω τι ακριβώς εννοούμε.Στα δεξιά της οθόνης υππαρχει ένα μενού από κάρτες.Αυτές οι κάρτες είναι οι κλασσικές εντολές του Take, Throw, Look, Sound, Drop, Examine, Hit, Look Place, Reed, Push Pull, Light On,Off, Save, Load, Use, Turn με τις δυο κάτω τελευταίες καρτέλες να είναι το Up για επάνω και Down για κάτω.Up και Down εννοεί όπου υπάρχει σκάλα για να ανεβοκατεβαίνεις.Στο κάτω μέρος υπάρχει ένας μακρόστενος πίνακας με κάποιες άλλες κάρτες.Εκεί είναι το γνωστό σας Inventory και εκεί θα μαζεύετε όλα τα αντικείμενα σας όπως π.χ οι 5 κάρτες των εποχών για να ταξιδέψετε στο χρόνο,γράμματα,σκοινιά κλπ.Όλα τα αντικείμενα τοποθετούνται στο Inventory και μοιάζουν σαν φωτογραφίες,δηλαδή ένα μικρό άσπρο τετράγωνο με ένα σχέδιο που να μοιάζει σαν φωτογραφία..Έχετε την δυνατότητα να συλλέξετε μέχρι και 10 αντικείμενα και εδώ είναι που ξεκινούν τα προβλήματα.Στο παιχνίδι θα χρειαστεί να επιλέξετε ποια αντικείμενα χρειάζεστε και ποια όχι και στην πορεία θα χρειαστεί να πετάξετε κάτι απλά για να πάρετε κάποιο άλλο όπως π.χ το γράμμα του πατέρα σας για να πάρετε κάποια γάντια.Εδώ όμως έρχεται το πρώτο πρόβλημα.Πως θα ξέρετε ότι το γράμμα το οποίο κρατάτε στα χέρια σας πρέπει να το πετάξετε από την αρχή η όχι.Δυστυχώς απλά δεν το ξέρετε αλλά παίζοντας το παιχνίδι με τον καιρό το καταλαβαίνετε.Αυτό ισχύει για πολλά αντικείμενα που μπορείτε να πάρετε,με κάποια από αυτά να είναι απαραίτητα,κάποια να χρειαστούν στην πορεία αλλά και κάποια άλλα να είναι απλά για πέταμα.Και κάπου εκεί σίγουρα γεννιέται το εξής ερώτημα να κάνω κάποιο αντικείμενο Drop για να πάρω κάτι άλλο?Είναι σωστό?Η απάντησή μας είναι ξεκάθαρη μέγα λάθος και αυτό όχι γιατί πετάς ένα αντικείμενο που στην τελική αν το χρειαστείς θα το πάρεις αλλά γιατί απλά αν το πετάξεις δεν πρόκειται να το βρεις ποτέ..
Η τραπεζαρία του σπιτιού θυμίζει βικτοριανή εποχή.
Πρόκειται για ένα σοβαρό σχεδιαστικό λάθος και παρουσιάζεται στα αντικείμενα που κάνετε Drop.Πετώντας ένα αντικείμενο αυτομάτως εξαφανίζεται από το Inventory πράγμα πολύ λογικό,αλλά εξαφανίζεται και από τον χώρο.Έτσι αν στην πορεία θελήσετε να το ξαναβρείτε απλά κάνετε την προσευχή σας διότι δεν γνωρίζετε που βρίσκεται.Ευτυχώς υπάρχει ένας τρόπος όπως να γίνετε φακίρης και να Ξεκινήσετε να ψάχνετε κλικάροντας την εντολή Take και κάνοντας κλικ κάπου κάτω στην οθόνη του παιχνιδιού δεξιά κέντρο και αριστερά μέχρι να το βρείτε.Ατέλειες εν έτη 1988 που λογικά σίγουρα τότε τις έβρισκες και σε πολλά άλλα παιχνίδια.Κατα τα άλλα το παιχνίδι προχωράει έχοντας όμως και κάποιες ακόμη παγίδες όπως την χρησιμοποίηση του Lighter που είναι προβληματική αφού αν ξεχάσετε το κερί αναμένο και που αυτό δεν φαίνεται πουθενά να σας το θυμίζει,το κερί τελειώνει με αποτέλεσμα να μην μπορέσετε ποτέ ξανά να μπείτε σε σκοτεινούς χώρους.Κοινώς Load save game λίγα στάδια πίσω.Γιαυτό το Save πρέπει να είναι η πρώτη σας προτεραιότητα σε κάθε σας βήμα.


- Δεν βρέθηκαν σχόλια
Σχόλια