Γεια χαρά, Επισκέπτης
Όνομα χρήστη: Κωδικός: Να με θυμάσαι

ΘΕΜΑ: Η Ιστορία Των Υπολογιστών

Η Ιστορία Των Υπολογιστών 11 Χρόνια 1 Μήνας πριν #1336

  • akmakas
  • Το Άβαταρ του/της akmakas
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 1242
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 9
Καταχωρήθηκε 03 February 2011 - 07:00 PM

Ο Η/Υ είναι μία μηχανή που εκτελεί μαθηματικές και λογικές εργασίες με καταπληκτική ακρίβεια και ταχύτητα. Έχει δύο μεγάλα πλεονεκτήματα:
α) μπορεί να αποθηκεύσει τεράστιες ποσότητες πληροφοριών και β) μπορεί να τις επεξεργαστεί με καταπληκτικά μεγάλη ταχύτητα.Ο πρώτος Η/Υ κατασκευάστηκε το 1946 και λεγόταν ENIAC. Χρησιμοποιούσε 18.000 ηλεκτρονικές λυχνίες, ζύγιζε 30 τόνους και είχε μέγεθος όσο μία μεγάλη αίθουσα διδασκαλίας.Η έκρηξη στην τεχνολογία των Η/Υ έγινε στις αρχές της δεκαετίας του '70 με την εμφάνιση του ολοκληρωμένου κυκλώματος. Πάνω σε ένα μικρό κομμάτι πυριτίου (chip) μπορούν να χωρέσουν εκατοντάδες χιλιάδες ηλεκτρονικά στοιχεία. Αυτά έχουν στις μέρες μας την ίδια υπολογιστική δύναμη με τα κομπιούτερ-μαμούθ που κυριαρχούσαν λίγα χρόνια πριν.Η ραγδαία εξέλιξη των μικροεπεξεργαστών και των μικροκομπούτερ (που έχουν το μέγεθος μιας γραφομηχανής), μαζί με την τεράστια ανάπτυξη του λογισμικού, έβαλαν τους Η/Υ σε κάθε τομέα της ζωής μας. Χάρη στους υπολογιστές έγιναν δυνατές οι αποστολές ανθρώπων στο φεγγάρι και μη επανδρωμένες αποστολές σε μακρινούς πλανήτες. Χάρη σε αυτούς απολαμβάνουμε ανέσεις, που κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη και ευχάριστη.
Η ανάγκη για την εκτέλεση υπολογισμών
[Χειροποίητα εργαλεία
Από τα πρώτα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν από τους Ίνκας ήταν τα κίπους (quipus), που ήταν κορδέλες δεμένες με κόμπους που συμβόλιζαν αριθμούς.]

1180.jpg

Καταχώρηση εικόνας
Από τη στιγμή που δημιουργήθηκαν οι πρώτες οργανωμένες ομάδες και άρχισαν οι άνθρωποι να συναλλάσσονται μεταξύ τους, δημιουργήθηκε και η ανάγκη για την εκτέλεση διάφορων υπολογισμών.Στην αρχή, χρησιμοποίησαν κυρίως τα δάχτυλα των ποδιών και των χεριών και στη συνέχεια βότσαλα, σπόρους από σιτάρι και καλαμπόκι και διάφορα χειροποίητα εργαλεία για να λογαριάσουν ή να μετρήσουν. Αργότερα εμφανίστηκαν τα πρώτα αριθμητικά σύμβολα.Οι αρχαίοι Έλληνες ασχολήθηκαν με δύσκολα προβλήματα μαθηματικών και μηχανικής. Αλλά και οι Φοίνικες, οι Βαβυλώνιοι και οι Κινέζοι ασχολήθηκαν εντατικά με τα μαθηματικά.
Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία Υπολογιστών
[Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων
Τα τέσσερα θραύσματα του μηχανισμού των Αντικυθήρων, όπως εκτίθενται στην προθήκη του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου στην Αθήνα.]

1181.jpg

Οι πληροφορίες που έχουμε για την αρχαία ελληνική τεχνολογία είναι κυρίως γραπτές. Οι μόνοι μηχανισμοί (ή θραύσματα) που έχουν βρεθεί είναι ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων και ο Βυζαντινός μηχανισμός.Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι μια συσκευή αστρονομικών υπολογισμών που χαρακτηρίζεται παγκόσμια ως ο "Αρχαιότερος Υπολογιστής". Κατασκευάστηκε γύρω στο 87 π.Χ. στη Ρόδο και διέθετε 32 γρανάζια. Κατά τη μεταφορά του στη Ρώμη, το πλοίο βούλιαξε κοντά στα Αντικύθηρα και ανακαλύφθηκε γύρω στα 1900 από ομάδα σφουγγαράδων. Σήμερα βρίσκεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.Ο Βυζαντινός ημερολογιακός - αστρονομικός μηχανισμός χρονολογείται γύρω στο 500 μ.Χ. και βρίσκεται από το 1985 στο Μουσείο Επιστημών του Λονδίνου.

Ο Αβακας
Σε κάθε γραμμή ήταν περασμένες επτά χάνδρες - πέντε από τη μία πλευρά της διαχωριστικής ράβδου και δύο από την άλλη. Κάθε γραμμή του άβακα αντιστοιχεί σε διαφορετική μονάδα μέτρησης (μονάδες, δεκάδες, εκατοντάδες, κλπ). Κάθε μία από τις πέντε χάνδρες αντιστοιχεί σε μία μονάδα της γραμμής της, ενώ κάθε μία από τις δύο χάνδρες αντιστοιχεί σε μία πεντάδα της γραμμής της.

1182.jpg

Η πρώτη συσκευή που χρησιμοποίησε ο άνθρωπος για την εκτέλεση διάφορων υπολογισμών είναι ο άβακας, τον οποίο χρησιμοποιούσαν οι Αρχαίοι Έλληνες, οι Ρωμαίοι και οι Σουμέριοι.Γύρω στο 3.000 π.Χ. οι Κινέζοι βελτίωσαν τον άβακα, ο οποίος χρησιμοποιείται ακόμη και σήμερα. Αποτελείται από ένα ορθογώνιο πλαίσιο που χωρίζεται στα δύο με μία οριζόντια ράβδο και έχει κατακόρυφες σειρές με περασμένες χάντρες. Μετακινώντας τις χάντρες, σχηματίζονται αριθμοί και εκτελούνται οι στοιχειώδεις αριθμητικές πράξεις.Το αριθμητήρι ήταν μια παραλλαγή του άβακα πολύ διαδεδομένη στην Ανατολή και τη Ρωσσία.Σε πολλές χώρες της Άπω Ανατολής ο άβακας χρησιμοποιείται ακόμη και σήμερα.
Οι επινοήσεις του Νέπιερ (Napier)

Τα "κόκκαλα του Νέπιερ"
Τα "οστά" ή "κόκκαλα" ήταν ομάδες τεμαχισμένων ράβδων οι οποίες τακτοποιούνταν με τέτοιο τρόπο, ώστε η απάντηση σε κάποιο πρόβλημα πολλαπλασιασμού να προκύπτει με την πρόσθεση αριθμών σε γειτονικά τμήματα

1183.jpg

Στο Μεσαίωνα, η εκτέλεση μιας πράξης πολλαπλασιασμού αποτελούσε έργο ειδικού. Το 1614 ο Σκωτσέζος μαθηματικός Τζων Νέπιερ (John Napier) επινόησε τους λογαρίθμους, ένα βασικό εργαλείο που μετατρέπει σύνθετα προβλήματα πολλαπλασιασμού σε απλά προβλήματα πρόσθεσης.Το 1617 ο Νέπιερ κατασκεύασε μια πρωτόγονη -μη λογαριθμική - συσκευή για την εκτέλεση πολλαπλασιασμών με το όνομα "κόκκαλα του Νέπιερ".Με βάση τους λογαρίθμους, το 1630 ο Άγγλος Ουίλιαμ Όουτρεντ κατασκεύασε το λογαριθμικό κανόνα, που είναι το πρώτο αναλογικό υπολογιστικό όργανο.
Η πρώτη αυτόματη υπολογιστική μηχανή
[Η υπολογιστική μηχανή του Σίκαρντ
Η υπολογιστική μηχανή του Σίκαρντ, από δυτικογερμανικό γραμματόσημο που εκδόθηκε για να τιμήσει τα 350 χρόνια από την κατασκευή της.]

1184.jpg

Ο εφευρέτης της πρώτης υπολογιστικής μηχανής ήταν ένας ελάχιστα γνωστός Γερμανός με το όνομα Βίλχελμ Σίκαρντ (Wilhelm Schickard). Ο Σίκαρντ κατασκεύασε το 1623 - εμπνευσμένος από τα "κόκκαλα του Νέπιερ" - τη μηχανή που ονόμασε "ρολόι που υπολογίζει".Λειτουργούσε με οδοντωτούς τροχούς και εκτελούσε μηχανικά προσθέσεις και αφαιρέσεις, ενώ την ολοκλήρωνε η διάταξη του Νέπιερ ώστε να κάνει και πολλαπλασιασμούς.Η μηχανή δυστυχώς καταστράφηκε σε μια πυρκαγιά κατά τη διάρκεια του Τριακονταετούς Πολέμου.
Αριθμομηχανές με οδοντωτούς τροχούς
"Πασκαλίν" ("Πασχαλινή")
Μέσα σε δέκα χρόνια ο Πασκάλ κατασκεύασε 50 διαφορετικούς τύπους αυτής της μηχανής, της "Πασκαλίν" ("Pascaline"), όπως την ονόμασε ο ίδιος. Μόνο λίγα αντίγραφά της πουλήθηκαν όμως, καθώς η τιμή της ήταν αρκετά υψηλή.

1185.jpg

Το 1642, ο Γάλλος Μπλεζ Πασκάλ (Blaise Pascal) επινόησε με βάση τους οδοντωτούς τροχούς ένα μηχανισμό για προσθέσεις - την "πασχαλινή" - η οποία θεωρείται από πολλούς (που αγνοούν την ύπαρξη του Σίκαρντ) ως η "πρώτη υπολογιστική μηχανή".Μερικά χρόνια αργότερα (το 1673), ο Γερμανός φιλόσοφος και μαθηματικός Γκότφριντ Λάιμπνιτζ κατασκεύασε μια πιο βελτιωμένη υπολογιστική μηχανή, ικανή να πολλαπλασιάζει και να διαιρεί.
Ο αργαλειός του Ζακάρ
[Ο αργαλειός του Ζακάρ
Ο αργαλειός του Ζακάρ ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε διάτρητες κάρτες. Κάθε κάρτα καθόριζε ένα πέρασμα της σαϊτας. Στα 1812, 11.000 αργαλειοί του τύπου αυτού λειτουργούσαν στη Γαλλία.

1186.jpg

Σε όλη τη διάρκεια του 18ου αιώνα, οι Γάλλοι μεταξοϋφαντουργοί είχαν πειραματιστεί με διάφορους τρόπους για να κατευθύνουν τους αργαλειούς τους.Το 1821, ο μηχανικός - υφαντουργός Ζοζέφ Ζακάρ (Joseph Jacquard) κάνοντας χρήση του δυαδικού κώδικα, κατασκεύασε τον πρώτο αυτόματο αργαλειό που μπορούσε να χειριστεί τρομερά πολύπλοκα σχέδια. Ο προγραμματισμός του αργαλειού γινόταν με ολόκληρο βουνό από διάτρητες κάρτες.Ο αργαλειός του Ζακάρ έφερε επανάσταση στη κλωστοϋφαντουργία και οι βασικές αρχές του εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται και σήμερα.
Οι μηχανές του Babbage
[Μηχανή Διαφορών
Απεικόνιση της πρώτης "Μηχανής Διαφορών" του Μπάμπατζ σε ξυλογραφία του 1833, η οποία βρίσκεται στο Μουσείο του King's College.

1187.jpg

Το 1812, ο Άγγλος μαθηματικός Τσαρλς Μπάμπατζ (Charles Babbage) σχεδίασε τον πρώτο του υπολογιστή - τη Διαφορική Μηχανή -με σκοπό τη δημιουργία μαθηματικών πινάκων. Στην προσπάθεια υλοποίησης της μηχανής, συνάντησε προβλήματα τεχνικής φύσης και το έργο του έμεινε ανολοκλήρωτο.Παρ' όλα αυτά, ο Μπάμπατζ προχώρησε στη σύλληψη μιας ακόμη πιο φιλόδοξης μηχανής. Η Αναλυτική Μηχανή είχε σχεδιαστεί έτσι ώστε να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα υπολογισμών σύμφωνα με τις οδηγίες του χειριστή της. Η μηχανή αυτή ποτέ δεν κατασκευάστηκε διότι δεν το επέτρεπε το μέγεθος των εξαρτημάτων της και έμεινε ως σχέδιο στα χαρτιά.
Τσαρλς Μπάμπατζ - ο πατέρας των υπολογιστών
[Τσαρλς Μπάμπατζ
Ο Τσαρλς Μπάμπατζ άφησε περισσότερα από 400 πόδια (130 μέτρα) λεπτομερών σχεδιαγραμμάτων που αναφέρονται κυρίως στην "Αναλυτική Μηχανή".]
Οι μεγάλοι άνθρωποι μιλούν για ιδέες
Οι μεσαίοι άνθρωποι μιλούν για γεγονότα
Οι μικροί άνθρωποι μιλούν για τους άλλους
-Πλάτων-
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Η Ιστορία Των Υπολογιστών 11 Χρόνια 1 Μήνας πριν #1337

  • akmakas
  • Το Άβαταρ του/της akmakas
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 1242
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 9
Καταχωρήθηκε 03 February 2011 - 07:02 PM

1188.jpg

Ο Τσάρλς Μπάμπατζ (Charles Babbage, 1792-1871), γόνος πλούσιας οικογένειας, κατείχε έδρα Μαθηματικών στο πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ και υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Βασιλικής Αστρονομικής Εταιρείας. Έγραφε για ποικίλα θέματα και συνέβαλε στην ανάπτυξη πρακτικών συσκευών.Η μεγάλη δόξα, αλλά και η απογοήτευσή του ήταν ότι ανακάλυψε τις βασικές αρχές του σύγχρονου υπολογιστή ένα αιώνα πριν την ύπαρξη της τεχνολογίας που θα επέτρεπε την κατασκευή του. Δικαίως λοιπόν θεωρείται ο "πατέρας" των υπολογιστών.Ο άνθρωπος που βοήθησε στο να παραμείνει γνωστό το έργο του Μπάμπατζ και πιο συγκεκριμένα η Αναλυτική Μηχανή ήταν η Άντα, Κόμισσα του Λόβλις, η οποία θεωρείται ως η πρώτη προγραμματίστρια υπολογιστών.
Eπιτραπέζιες Υπολογιστικές Μηχανές
[Eπιτραπέζια Υπολογιστική Μηχανή
Ένα από τα πρώτα υπολογιστικά μηχανήματα που κατασκεύασε ο Φέλτ, με πληκτρολόγιο παρόμοιο με αυτό των γραφομηχανών.]

1189.jpg

Κατά το τέλος του 19ου αιώνα σημειώθηκε μια έκρηξη ιδεών σχετικά με τις επιτραπέζιες υπολογιστικές μηχανές, με σκοπό την κατάργηση των μηχανικών τμημάτων.Ο Γάλλος Λεόν Μπολέ έθεσε σε λειτουργία μια μηχανή που διέθετε εσωτερικό πίνακα πολλαπλασιασμού, τον "εκατομμυριούχο".Ο Αμερικανός Φελτ πρόσθεσε στις υπολογιστικές μηχανές πληκτρολόγιο και κατασκεύασε το υπολογιστόμετρο, το οποίο χρησιμοποιούσε πλήκτρα για την εισαγωγή των αριθμών, εκεί όπου παραδοσιακά χρησιμοποιούνταν περιστρεφόμενοι τροχοί (η "πασχαλινή" και οι απόγονοι της). Ο Φελτ με τις νέες ιδέες του έδωσε μια μεγάλη ώθηση στην κατασκευή τέτοιων μηχανών.
Η Μηχανή Πινάκων
[Η "Μηχανή Πινάκων" του Χόλεριθ
Η "Μηχανή Πινάκων" του Χόλεριθ ήταν τόσο γρήγορη, ώστε η πλήρης στατιστική ανάλυση της απογραφής του 1890 τελείωσε σχεδόν στο ένα τρίτο του χρόνου που απαιτήθηκε για την απογραφή του 1880.]

1190.jpg


Σε ένα διαγωνισμό ταχύτητας, που οργάνωσε η στατιστική υπηρεσία των Η.Π.Α. για την εξεύρεση του πιο γρήγορου τρόπου μελέτης των στοιχείων της απογραφής του 1890, νικητής αναδείχθηκε ο στατιστικολόγος Χέρμαν Χόλλεριθ.Ο Χόλλεριθ παρουσίασε έναν υπολογιστή, που ονόμασε Μηχανή Πινάκων και επεξεργάζονταν στοιχεία που βρισκόντουσαν σε διάτρητα δελτία τύπου Ζακάρ.Ο Χόλλεριθ για να μπορέσει να ανταποκριθεί στη ζήτηση της μηχανής του από πολλές επιχειρήσεις, όπως τράπεζες, σιδηρόδρομοι κλπ ίδρυσε την "Εταιρεία Μηχανών Σύνταξης Πινάκων", η οποία το 1924 μετονομάστηκε στην πασίγνωστη σήμερα εταιρεία ηλεκτρονικών υπολογιστών, ΙΒΜ.
Σειρά μοντέλων Ζ
[Σειρά μοντέλων Ζ
Το 1939, ο Τσούζε χρησιμοποίησε φιλμ 35mm για την εισαγωγή των στοιχείων σε ένα από τα μοντέλα του - τον υπολογιστή Z-2.]

1191.jpg

To 1936, ο Γερμανός μηχανολόγος Κόνραντ Τσούζε ξεκίνησε προσπάθειες για την κατασκευή μιας προγραμματιζόμενης υπολογιστικής μηχανής, την οποία και υλοποίησε πρώτος από όλους το 1941.Κατασκεύασε μια σειρά από τέσσερα μοντέλα - τη σειρά των μοντέλων Ζ - στα οποία έκανε χρήση της μεγάλης δύναμης της εποχής : του ηλεκτρισμού. Εισήγαγε πρώτος την καινοτομία των ηλεκτρονόμων, ανοίγοντας το δρόμο για τους μεγάλους ηλεκτρομηχανικούς υπολογιστές της εποχής.Όλες οι μηχανές του - με εξαίρεση το τελευταίο μοντέλο Ζ4 - καταστράφηκαν εξαιτίας του πολέμου.
ΜARK - 1
[MARK-1
Ο Χάουαρντ Έϊκεν είδε το 1944 τη μηχανή του να τίθεται σε λειτουργία.]

1192.jpg

Το 1939, μια ομάδα επιστημόνων με επικεφαλής τον καθηγητή Χάουαρντ 'Εικεν ξεκίνησε την υλοποίηση μιας υπολογιστικής μηχανής γενικής χρήσης. Η ομάδα χρησιμοποίησε έννοιες του 19ου αιώνα - στοιχεία της Αναλυτικής μηχανής - συνδυασμένα με τη νέα τεχνολογία - τους ηλεκτρονόμους. Η Ι.Β.Μ. χρηματοδότησε το έργο και το 1944 τέθηκε σε λειτουργία ο MARK-1.O MARK-1 χρησιμοποιήθηκε από μυστικές στρατιωτικές υπηρεσίες και κυρίως για τη λύση προβλημάτων βαλλιστικής στο Ναυτικό.Μία από τις πρώτες προγραμματίστριες, η μαθηματικός Γκρέϊς Μάρει Χόπερ βρήκε και καταχώρησε στο ημερολόγιο του MARK-1 τον πρώτο "κοριό" (bug) σε υπολογιστική μηχανή.
"Kολοσσός"
["Κολοσσός"
Ο "Κολοσσός" τέθηκε σε λειτουργία με στόχο την αποκρυπτογράφηση των γερμανικών απορρήτων μηνυμάτων.]

1193.jpg

Στις αρχές της δεκαετίας του '40 - όταν είχε ήδη ξεσπάσει ο Β' Παγκόσμιος πόλεμος - η Βρεταννική Κυβέρνηση ίδρυσε ένα ερευνητικό κέντρο στο Μπέτσλι Παρκ με σκοπό το "σπάσιμο" του μυστικού κώδικα του γερμανικού στρατού.Τα γερμανικά σήματα κωδικοποιούνταν από μια μηχανή που λεγόταν "ΑΙΝΙΓΜΑ".Τα "παιδιά των πίσω δωματίων" (έτσι ονομάστηκε η ερευνητική ομάδα) - ανάμεσα τους και ο 'Αλαν Τιούρινγκ, ένας λαμπρός μαθηματικός - υλοποίησαν διάφορες μηχανές, καταλήγοντας τελικά το 1943 στον "Κολοσσό", ο οποίος έσπασε τελικά τον γερμανικό κώδικα.Ο "Κολοσσός" ήταν η πρώτη μηχανή που χρησιμοποίησε λυχνίες κενού αντί για ηλεκτρομηχανικούς διακόπτες.

Πηγή:http://www.tmth.edu.gr
Οι μεγάλοι άνθρωποι μιλούν για ιδέες
Οι μεσαίοι άνθρωποι μιλούν για γεγονότα
Οι μικροί άνθρωποι μιλούν για τους άλλους
-Πλάτων-
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Η Ιστορία Των Υπολογιστών 11 Χρόνια 1 Μήνας πριν #1338

  • akmakas
  • Το Άβαταρ του/της akmakas
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 1242
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 9
Καταχωρήθηκε 03 February 2011 - 07:04 PM

ENIAC
Το 1945, ο Τζ. Πρέσπερ Έκερτ και ο Τζον Μότσλι παρουσίασαν στο κοινό τον πρώτο ψηφιακό ηλεκτρονικό υπολογιστή μεγάλης κλίμακας.

1_2014-10-17.jpg

Ο ENIAC είναι από τους τελευταίους "δεινοσαύρους" της περιόδου πριν την εμφάνιση των υπολογιστών. Σχεδιάσθηκε από δύο συναδέλφους στη σχολή Μουρ - τους Μότσλι και Πρέσπερ 'Εκερτ - και χρηματοδοτήθηκε από τον Αμερικανικό στρατό ξηράς με σκοπό την επίλυση προβλημάτων βαλλιστικής.Ο ENIAC είναι ο πρώτος ηλεκτρονικός ψηφιακός υπολογιστής, που χρησιμοποιούσε εξ ολοκλήρου λυχνίες κενού.Το 1944 ξεκίνησε η υλοποίηση του από 50μελή ομάδα με επικεφαλής τους δύο μηχανικούς και το 1945 παρουσιάστηκε στην τελική του μορφή. Πολλές από τις ιδέες που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του προέρχονταν από τον Ατανάσοφ.
EDVAC & Φον Νόυμαν
[Φον Νόϋμαν
Στη φωτογραφία φαίνεται ο Φον Nόϋμαν, δίπλα σε υπολογιστή της εποχής.]

2_2014-10-17.jpg

Ο διάδοχος του ENIAC, ο EDVAC (Ηλεκτρονικός Αυτόματος Υπολογιστής Διακριτών Μεταβλητών) σχεδιάστηκε από την ομάδα Έκερτ και Μότσλι, με στόχο να επιταχύνει την υπολογιστική διαδικασία αποθηκεύοντας στη μνήμη του όχι μόνο δεδομένα, αλλά και προγράμματα.Γύρω στα τέλη του 1944 εμφανίστηκε στη σχολή Μουρ ένας ειδικός σύμβουλος, ο Τζων Φον Νόυμαν για να βοηθήσει στην προώθηση της ιδέας. Η ιδέα του - που εκδόθηκε ως "Προσχέδιο αναφοράς για τον EDVAC" - ήταν μια αριστοτεχνική περιγραφή τόσο της μηχανής, όσο και του λογισμικού που θα την κυβερνούσε.Η εργασία του Νόυμαν αποτέλεσε σταθμό στην ιστορία των υπολογιστών, καθώς έθεσε τις βασικές αρχές των σημερινών υπολογιστών.
1η γενιά υπολογιστών (1945-1953)
[Whirlwind
Στα αρχικά σχέδια, ο Χουίρλγουιντ (Whirlwind) θα ήταν ένα από τα βασικά τμήματα ενός προσομοιωτή πτήσης και ταυτόχρονα θα χρησιμοποιούνταν και από μια μηχανή σχεδιασμένη για να δοκιμάζει αεροδυναμικά μοντέλα. Σταδιακά όμως, οι εσωτερικές του βελτιώσεις τον μετέτρεψαν σε υπολογιστή γενικής χρήσης

3_2014-10-17.jpg

Σε αυτή τη γενιά ανήκουν οι υπολογιστές που κατασκευάστηκαν με βάση τις αρχές του Νόυμαν, με βασικό δομικό συστατικό την ηλεκτρονική λυχνία τύπου ENIAC (τεράστια, ακριβή και δύσχρηστη). H χρήση τους περιορίστηκε σε μερικά πανεπιστημιακά ή στρατιωτικά κέντρα ερευνών, καθώς και σε μερικές μεγάλες βιομηχανίες. Όλοι οι υπολογιστές της γενιάς αυτής χαρακτηρίζονται ως mainframe (κεντρικοί υπολογιστές).
Μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά δείγματα της γενιάς αυτής:
-Στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ κατασκευάστηκε ο "Μάντσεστερ MARK-1".
-Στην Αμερική, οι Μότσλι και 'Εκερτ μετά τις προηγούμενες επιτυχίες τους ίδρυσαν δική τους εταιρεία στη Φιλαδέλφεια, την UNIVAC.
-Το Δεκέμβριο του 1950 άρχισε να λειτουργεί στο ΜΙΤ ο Χουίρλγουιντ, ο οποίος αργότερα μπήκε σε μαζική παραγωγή και αποτέλεσε τη βάση του δικτύου SAGE.
-Το φθινόπωρο του 1951, η ΙΒΜ προχώρησε στην κατασκευή των μεγάλων επιστημονικών υπολογιστών της σειράς 701 για στρατιωτικές χρήσεις. Λίγο αργότερα παρουσίασε τη σειρά 702, προορισμένη για πολιτικές εφαρμογές διοίκησης. Ταυτόχρονα παρουσιάζεται και ο ΙΒΜ 650, το πρώτο εμπορικό μοντέλο της ΙΒΜ που πούλησε 1500 κομμάτια σε 15 χρόνια.Αξιοσημείωτη είναι η εγκατάσταση του πρώτου υπολογιστή στην Ελλάδα. Η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας εγκαθιστά το 1959 έναν ΙΒΜ 650 ενώ μέχρι το τέλος του 1963 είχαν εγκατασταθεί συνολικά 6 υπολογιστές.
2η γενιά υπολογιστών (1953-1964)
[Stretch
Ο Στρέτς (Stretch) ήταν η πρόταση της ΙΒΜ για τις αμυντικές ανάγκες των ΗΠΑ. Ο εκτυπωτικός μηχανισμός του έμοιαζε με μπαλάκι του γκολφ

4_2014-10-17.jpg

Καθοριστικό χαρακτηριστικό των υπολογιστών της γενιάς αυτής είναι η ανακάλυψη του τρανζίστορ (κρυσταλλοτρίοδος) στα εργαστήρια της Bell από την ομάδα του Σόκλι. Οι νέοι υπολογιστές αρχίζουν να εμφανίζονται στις επιχειρήσεις και τα γραφεία.
Οι πιο φημισμένοι της εποχής:
- O SEAC κατασκευάστηκε από το Υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ και χρησιμοποιήθηκε για την επίλυση μετεωρολογικών προβλημάτων.
- Ο Atlas - ο πρώτος υπολογιστής για διαστημική έρευνα - κατασκευάστηκε κατά τη διετία 1956-'57 και καθοδήγησε από το 1958 έως το 1961 την εκτόξευση από το ακρωτήριο Κανάβεραλ των πρώτων επικοινωνιακών δορυφόρων, καθώς και των πρώτων αμερικανικών διηπειρωτικών πυραύλων.
- Ο IBM 7090 ο πρώτος που κατασκευάστηκε αποκλειστικά με τρανζίστορ.
- Η εταιρεία CDC (Control Data Corporation) καθιερώνεται σαν κύριος κατασκευαστής μεγάλων υπολογιστών και διατηρεί τη θέση της και στις επόμενες γενιές.
- Αξιοσημείωτη δραστηριότητα παρουσιάζει και η εταιρεία National Cash Register με την παρουσίαση των μοντέλων NCR στο χώρο των μηχανών γραφείου.
- Η δεκαετία αυτή χαρακτηρίζεται από σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ ΙΒΜ και UNIVAC για το σχεδιασμό μιας μηχανής, που θα κάλυπτε τις αμυντικές ανάγκες των ΗΠΑ.
Στα τέλη της δεκαετίας του '50 εμφανίζονται τα πρώτα εργαστήρια τεχνητής νοημοσύνης, με πρωτοπόρο τον Μάρβιν Μίνσκι στο ΜΙΤ.Παράλληλα, προωθούνται νέες τεχνικές προγραμματισμού.
3η γενιά υπολογιστών (1964 - 1973)
[Ο μίνι-υπολογιστής PDP-8
Η DEC παρουσίασε το 1968 τον πρώτο εμπορικά πετυχημένο μίνι-υπολογιστή, τον PDP-8. Τιμή τότε : 20.000 δολάρια.]

5_2014-10-17.jpg

Μια ακόμη επανάσταση στο χώρο της ηλεκτρονικής σηματοδοτεί την επόμενη γενεά υπολογιστών, το ολοκληρωμένο κύκλωμα (Integrated Circuit - IC) γνωστό και με το όνομα μικροτσίπ ή τσιπ, μια επινόηση του Τζακ Κίλμπι.
Οι υπολογιστές πια εισχωρούν σε διάφορους τομείς:
- Mε την εμφάνιση του ΙΒΜ 360 τον Απρίλιο του 1964, οι υπολογιστές εισβάλλουν στις περισσότερες επιχειρήσεις και αυτοματοποιούν πολλές λογιστικές και διοικητικές εργασίες. Πολλά χαρακτηριστικά του έγιναν αργότερα πρότυπα στη βιομηχανία. Οι υπολογιστές ταυτίζονται αυτή την εποχή με το όνομα ΙΒΜ.
- Στους μεγάλους υπολογιστές (mainframe) κυριαρχούν οι εταιρείες CDC και Burroughs.
- Η UNIVAC κατασκευάζει επιστημονικούς υπολογιστές.
- Παρουσιάζονται κατασκευαστές (Data General, Hewlett-Packard και DEC) υπολογιστών μεσαίου μεγέθους (minicomputers). Η DEC παρουσιάζει τη σειρά PDP με πετυχημένο εμπορικά μοντέλο τον PDP-8 το 1968.
- Το 1970 παρουσιάζεται το πρώτο ολοκληρωμένο κύκλωμα μνήμης.
- Το 1970 παρουσιάζεται και η οπτική ίνα, η οποία δίνει νέα ώθηση στον τομέα των επικοινωνιών.
4η γενιά υπολογιστών (1973 - σήμερα)
[Ο Υπερ-υπολογιστής Cray
Ο Cray είναι o πρώτος "πανίσχυρος" υπολογιστής που παρουσιάστηκε για πολύ βαριές υπολογιστικές εργασίες την δεκαετία του 1970, καθιερώνοντας ουσιαστικά τον όρο του "υπερυπολογιστή" (super-computer) Aπόγονοι του χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα (γενιές Cray-2 και Cray-3).

6_2014-10-17.jpg

Η δημιουργία του πρώτου μικροεπεξεργαστή - του INTEL 4004 - από τον Τεντ Χοφ σηματοδοτεί μια περίοδο μεγάλης ανάπτυξης και βελτίωσης των υπολογιστών. Η χρησιμοποίηση της "Ολοκλήρωσης Μεγάλης Κλίμακας (LSI)" οδήγησε στην εποχή των "Mικροϋπολογιστών", με μηχανήματα που χωράνε πλέον πάνω στο γραφείο, στο εργαστήριο, ή ακόμη και σε τσέπες.
- Στο χώρο των μεσαίων υπολογιστών παρουσιάζονται διάφορα μοντέλα από εταιρείες όπως οι DEC, HP και Datapoint.
- Ο πρώτος "μικροϋπολογιστής" (ή "προσωπικός υπολογιστής", PC) που κυκλοφόρησε στο εμπόριο ήταν ο Altair 8800 από τον Εντ Ρόμπερτς.
- Στη δεκαετία του '70 κάνουν την εμφάνισή τους και οι υπολογιστές της Apple και της Commodore.
- Στην τεχνική των μικροεπεξεργαστών οφείλεται και η εμφάνιση των υπολογιστικών "μηχανών τσέπης" (calculators). Η αγγλική εταιρεία Sinclair εισήγαγε το 1980 στην αγορά μια μηχανή για αρχαρίους στο μέγεθος ενός βιβλίου, τον Sinclair ZX-80, τον πρώτο υπολογιστή τέτοιου μεγέθους.
- Το 1981, η ΙΒΜ παρουσιάζει τον προσωπικό υπολογιστή IBM PC, o οποίος για αρκετά χρόνια αποτελεί πρότυπο. Ταυτόχρονα παρουσιάζεται και ο πρώτος φορητός προσωπικός υπολογιστής, ο Osborne-1.
- Στο χώρο των επιστημονικών υπολογιστών παρουσιάζεται ο Cray-1, ένας "υπερυπολογιστής" (super-computer) που εκτελεί εκατομμύρια εντολές ανά δευτερόλεπτο.
- Στις αρχές της δεκαετίας του '80 παρουσιάζεται και ο πρώτος οπτικός δίσκος - CD.
5η γενιά υπολογιστών (1990 -20...?)
7.jpg

Είναι η τελευταία και ανερχόμενη γενιά της δεκαετίας του '90. Ξεκίνησε από την Ιαπωνία, όπου τέθηκε σε εφαρμογή από το 1982 το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υπολογιστών Πέμπτης Γενιάς.Ο στόχος ήταν η δημιουργία υπολογιστών με ανθρώπινη συμπεριφορά σε επίπεδο όμως του υλικού (hardware) και όχι απλά του λογισμικού, που επικρατούσε μέχρι τότε στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.Οι νέοι υπολογιστές είναι πλέον "υπολογιστές-ρομπότ", που μπορούν να εκτελέσουν και μηχανικές εργασίες, σκεπτόμενοι, με δυνατότητες μάθησης και με την υποστήριξη της μνήμης που διαθέτουν.Την Ιαπωνική πρόκληση ακολούθησαν και άλλες χώρες.
Λογισμικό (Software)
[Γκρέις-Μάρεϊ Χόπερ
Η Γκρέις-Μάρεϊ Χόπερ υπηρέτησε τη θητεία της στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ.

8.jpg

Η εμφάνιση των μόνιμων "καταχωρημένων προγραμμάτων" στη μνήμη του υπολογιστή διευκόλυνε σημαντικά όλους τους υπολογισμούς.Στους πρώτους υπολογιστές, οι εντολές που καθοδηγούσαν τη λειτουργία τους ήταν σε γλώσσα μηχανής.Σε ένα επόμενο στάδιο που συμβαδίζει χρονολογικά με την πρώτη γενιά υπολογιστών αναπτύχθηκε - με πρωτοπόρο τον Άλαν Τιούρινγκ - η "συμβολική γλώσσα" (Assembly).Σε αυτό τον τομέα, ιδιαίτερη δραστηριότητα επέδειξε η Γκρέις Μάρεϊ Χόπερ -από τις πρώτες προγραμματίστριες του MARK-1 - με την ανάπτυξη γλώσσας προγραμματισμού για τον UNIVAC.Το 1959 δημιουργείται η πρώτη γλώσσα υψηλού επιπέδου, η FORTRAN. Από τότε και μέχρι τις μέρες μας έχουν αναπτυχθεί πάρα πολλές γλώσσες προγραμματισμού.Από τη δεκαετία του '70 ξεκινά μια ραγδαία εξέλιξη στον τομέα του λογισμικού εφαρμογών, η οποία συνεχίζεται αμείωτη μέχρι και σήμερα.
Δίκτυα υπολογιστών
[Δίκτυο ηλεκτρονικών υπολογιστών
Σύνολο ηλεκτρονικών υπολογιστών και τηλεπικοινωνιακού υλικού που χρησιμοποιείται για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ τους.]Η εμφάνιση των μόνιμων "καταχωρημένων προγραμμάτων" στη μνήμη του υπολογιστή διευκόλυνε σημαντικά όλους τους υπολογισμούς.Στους πρώτους υπολογιστές, οι εντολές που καθοδηγούσαν τη λειτουργία τους ήταν σε γλώσσα μηχανής.Σε ένα επόμενο στάδιο που συμβαδίζει χρονολογικά με την πρώτη γενιά υπολογιστών αναπτύχθηκε - με πρωτοπόρο τον Άλαν Τιούρινγκ - η "συμβολική γλώσσα" (Assembly).Σε αυτό τον τομέα, ιδιαίτερη δραστηριότητα επέδειξε η Γκρέις Μάρεϊ Χόπερ -από τις πρώτες προγραμματίστριες του MARK-1 - με την ανάπτυξη γλώσσας προγραμματισμού για τον UNIVAC.Το 1959 δημιουργείται η πρώτη γλώσσα υψηλού επιπέδου, η FORTRAN. Από τότε και μέχρι τις μέρες μας έχουν αναπτυχθεί πάρα πολλές γλώσσες προγραμματισμού.Από τη δεκαετία του '70 ξεκινά μια ραγδαία εξέλιξη στον τομέα του λογισμικού εφαρμογών, η οποία συνεχίζεται αμείωτη μέχρι και σήμερα.
Δίκτυα υπολογιστών
[Δίκτυο ηλεκτρονικών υπολογιστών
Σύνολο ηλεκτρονικών υπολογιστών και τηλεπικοινωνιακού υλικού που χρησιμοποιείται για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ τους.]
Οι μεγάλοι άνθρωποι μιλούν για ιδέες
Οι μεσαίοι άνθρωποι μιλούν για γεγονότα
Οι μικροί άνθρωποι μιλούν για τους άλλους
-Πλάτων-
Τελευταία διόρθωση: 11 Χρόνια 1 Μήνας πριν από akmakas.
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Η Ιστορία Των Υπολογιστών 11 Χρόνια 1 Μήνας πριν #1339

  • akmakas
  • Το Άβαταρ του/της akmakas
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 1242
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 9
Καταχωρήθηκε 03 February 2011 - 07:04 PM

9.jpg

πληροφοριών. Γύρω στο 1900 αναπτύχθηκαν κατ'αρχήν τα τηλεφωνικά δίκτυα.Στη δεκαετία του '50, οι υπολογιστές ενώνονταν απευθείας με τη βοήθεια τηλεφωνικών (αναλογικών) γραμμών.Οι ανάγκες επικοινωνίας όμως αυξάνονταν διαρκώς και στη δεκαετία του '70 άρχισαν να δημιουργούνται ιδιωτικά δίκτυα σε εταιρείες ή επιχειρήσεις για την κάλυψη των αναγκών τους. Σιγά - σιγά, τα δίκτυα άρχισαν να ξεπερνούν τα όρια της επιχείρησης και να επεκτείνονται σε μεγαλύτερα γεωγραφικά όρια.Το 1969 ξεκινά και η λειτουργία του "διαδικτύου" Internet.Στη δεκαετία του '80, αρχίζουν να εγκαθίστανται τα ψηφιακά τηλεφωνικά δίκτυα και το "Σύστημα Ενοποιημένων Υπηρεσιών" ISDN.

Μηχανισμός των Αντικυθήρων
[Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων
Τρεις όψεις του ανακατασκευασμένου από τον καθηγητή Πράις μηχανισμού στις ξύλινες θήκες του (βρίσκεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα).

11.jpg

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι το αρχαιότερο γνωστό υπολογιστικό σύστημα και αποτελούνταν από οδοντωτά γρανάζια, τα οποία καθόριζαν ημερολογιακές κινήσεις και αστρολογικούς υπολογισμούς.Οι διαστάσεις του είναι 16 x 32 x 9 cm (ίδιες με αυτές ενός σύγχρονου φορητού υπολογιστή). Αποτελούνταν από ένα κέλυφος με ενδεικτικούς πίνακες στην εξωτερική του όψη και ένα πολυσύνθετο μηχανισμό 32 τροχών στο εσωτερικό του.Ο πίνακας έδειχνε την ετήσια κίνηση του ήλιου στο ζωδιακό κύκλο καθώς και τις ανατολές και τις δύσεις των λαμπρών άστρων και αστερισμών κατά τη διάρκεια του χρόνου.
Μηχανές οδοντωτών τροχών
[Η αριθμομηχανή του Πασκάλ
Η αριθμομηχανή που κατασκεύασε ο Πασκάλ πριν από τρεις και πλέον αιώνες. Με τη βοήθεια της πρώτης σειράς τροχών γινόντουσαν οι πράξεις, ενώ η δεύτερη σειρά τροχών έδινε το τελικό αποτέλεσμα

12.jpg

Ο Πασκάλ αντικατέστησε τις χάνδρες του άβακα με οδοντωτούς τροχούς, που είχαν επάνω στα δόντια τους, χαραγμένους τους αριθμούς από 0 έως 9.Η "Πασχαλινή" (από το όνομα του) αποτελούνταν από δύο σειρές τροχών. Κάθε τροχός της μιας σειράς αντιπροσώπευε μια δεκαδική στήλη (μονάδες, δεκάδες, εκατοντάδες...) από δεξιά προς τα αριστερά.Οι τροχοί συνδέονταν έτσι, ώστε αν ένας τροχός έκανε μια ολόκληρη περιστροφή, ο τροχός της μεγαλύτερης αξίας γύριζε κατά ένα δόντι. Με αυτό τον τρόπο ήταν δυνατές μόνο η πρόσθεση και η αφαίρεση.
Η Αναλυτική Μηχανή
[Η "Αναλυτική Μηχανή" του Μπάμπατζ
Η "Αναλυτική Μηχανή" του Μπάμπατζ συνδύαζε την ιδέα των διάτρητων καρτελών με την ιδέα των τροχών αυτόματης ανταπόκρισης. Η μηχανή αυτή δε κατασκευάστηκε ποτέ γιατί η τεχνολογία της εποχής δεν ήταν αρκετά προχωρημένη.]

13.jpg

Τα φιλόδοξα σχέδια του Μπάμπατζ (Babbage) για την περίφημη "Αναλυτική Μηχανή" του ήταν να δημιουργήσει μια διάταξη που θα "θυμόταν" η ίδια τη σειρά των ζητούμενων πράξεων. Τις οδηγίες - δηλαδή ουσιαστικά το πρόγραμμα - θα τις έδιναν διάτρητες κάρτες.
Η "Αναλυτική Μηχανή" αποτελούνταν από τα εξής μέρη:
-την αποθήκη, όπου αποταμιεύονταν οι αριθμοί για τις πράξεις
-τον μύλο, όπου εκτελούνταν οι αριθμητικές πράξεις
-το σύστημα τροφοδοσίας διάτρητων καρτών
-τους μηχανισμούς ελέγχου που επέλεγαν τους κατάλληλους αριθμούς από την αποθήκη και τους οδηγούσαν στο μύλο.
Όλα τα τμήματα εκτός από την τροφοδοσία αποτελούνταν από οδοντωτούς τροχούς.Όλα τα παραπάνω όμως στοιχεία πλησιάζουν κατά πολύ τα αντίστοιχα των σύγχρονων υπολογιστών και γι' αυτό η "Αναλυτική Μηχανή" θεωρείται πρόγονός τους.
H Μηχανή Πινάκων
[Οι "Μηχανές Διάτρητων Δελτίων" του Χόλλεριθ
(α) Πινακοποιητική μηχανή με τους μετρητές (β) Διατρητική μηχανή (γ) Διαλογική μηχανή με 12 θέσεις υποδοχής

14.jpg

Η στατιστική μηχανή του Χόλλεριθ χρησιμοποίησε διάτρητες κάρτες για να πινακοποιήσει τα αποτελέσματα της απογραφής των Η.Π.Α. του 1890. Κάθε καρτέλα είχε το μέγεθος χαρτονομισμάτων του ενός δολαρίου και διέθετε 12 σειρές των 20 οπών (συνεπώς υπήρχε δυνατότητα για 240 συνολικά τρύπες).
Η μηχανή ταξινομούσε με βάση ένα προσδιορισμένο κώδικα τις καρτέλες, τις συνέκρινε μεταξύ τους, τις καταμετρούσε με τη βοήθεια δεικτών ρολογιού και τύπωνε το αποτέλεσμα σε μια μορφή που μπορούσε να διαβαστεί.Οι μηχανές του Χόλλεριθ ήταν οι πρώτες που επεξεργάζονταν πληροφορίες και αποτέλεσαν το σημείο αναφοράς για όλη τη σειρά των μηχανογραφικών υπολογιστών.
Η σειρά μοντέλων Ζ
[Η σειρά μοντέλων Ζ
Φωτογραφία του ανακατασκευασμένου μοντέλου Ζ-1

15_2014-10-17.jpg

Ο Ζ1 - έτσι ονόμασε ο Τσούζε τον πρώτο υπολογιστή του - αποτελούνταν από εντελώς μηχανικά μέρη και διέθετε πληκτρολόγιο για την εισαγωγή στοιχείων. Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των στοιχείων δίνονταν με ηλεκτρικούς λαμπτήρες.Στο Ζ2, εκτός του ότι χρησιμοποιήθηκαν ηλεκτρονόμοι στη θέση των μηχανικών τμημάτων, η τροφοδοσία των στοιχείων γινόταν με τη βοήθεια διάτρητου φιλμ 35 mm.Ο Ζ3 προχώρησε παραπέρα - ήταν μια υπολογιστική μηχανή γενικής χρήσης, ελεγχόμενη από πρόγραμμα και βασισμένη στο δυαδικό σύστημα αντί του δεκαδικού. Ηταν εφοδιασμένος με αναγνώστη ταινιών, μία κονσόλα για το χειριστή και δύο ντουλάπια με 2600 διακόπτες.Ο Ζ4 - το τελευταίο μοντέλο βασίστηκε στις ίδιες αρχές με τον Ζ3, αλλά ήταν ταχύτερος και ισχυρότερος.
MARK-1
[MARK-1
Ύστερα από τη θητεία του στη διάρκεια του πολέμου σαν υπολογιστής πολύπλοκων βαλλιστικών πινάκων, ο MARK-1 προσέφερε άλλα 15 χρόνια υπηρεσίας στο Χάρβαρντ.

16.jpg

H εξωτερική όψη του MARK-1 ήταν εντυπωσιακή : είχε ύψος 2.5m και μήκος 16m (κάλυπτε δηλ. επιφάνεια 40 τ.μ. !) και για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν περίπου 1.000.000 διαφορετικά εξαρτήματα, συνδεδεμένα μεταξύ τους με καλώδια μήκους 1.300 km. Ζύγιζε 5 τόνους και κάθε μέρα χρειαζόταν μερικούς τόνους πάγου για να ψυχθεί.Ο MARK-1 ήταν η πρώτη υπολογιστική μηχανή με καταχωρητές, η οποία ελεγχόταν από πρόγραμμα που δίνονταν με τη βοήθεια διάτρητης ταινίας. Τα δεδομένα κωδικοποιούνταν με τη μορφή δεκαδικών αριθμών σε διάτρητες κάρτες ΙΒΜ.Ο MARK-1 υλοποιήθηκε κατ' ουσία βάσει των σχεδίων του Μπάμπατζ και στηρίχθηκε στην ηλεκτρομηχανική τεχνολογία της εποχής. Ο 'Αικεν κατασκεύασε άλλα τρία μοντέλα αυτού του τύπου, τους MARK-2, MARK-3 και MARK-6.
ENIAC
[ENIAC
Η προετοιμασία του ENIAC για τον υπολογισμό ενός πίνακα βολών απαιτούσε από τους προγραμματιστές του δύο μέρες επίπονης χειρωνακτικής εργασίας, καθώς αλλάζονταν οι καλωδιώσεις για κάθε υπολογισμό

18.jpg

Ο ENIAC είχε μεγάλο όγκο, καταλάμβανε συνολική επιφάνεια 160 m2 και αποτελούνταν από 40 μεταλλικές πλάκες που ζύγιζαν συνολικά 30 τόνους. Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν 18.000 λυχνίες και 1.500 ηλεκτρομηχανικοί διακόπτες. Η αρχιτεκτονική του βασιζόταν στην ένωση των εξαρτημάτων του με πολλά χιλιόμετρα καλωδιώσεων.Ηταν ταχύτερος από τον Mark-1 - έκανε 5.000 προσθέσεις ή 500 πολλαπλασιασμούς το δευτερόλεπτο. Εκτελούσε τις εργασίες του με βάση τις οδηγίες - το πρόγραμμα δηλαδή - που είχαν αποθηκευτεί σε αυτόν. Η αποθήκευση των οδηγιών γινόταν με κατάλληλη καλωδίωση σε ένα πίνακα του υπολογιστή.Ο ENIAC ήταν ένας πραγματικός γίγαντας και κατανάλωνε μεγάλη ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας. Λεγόταν μάλιστα ότι όταν έμπαινε σε λειτουργία, έσβηναν όλα τα φώτα της Δυτικής Φιλαδέλφεια.
Βασικές αρχές υπολογιστών
[Βασικές αρχές υπολογιστών
Σχηματικά, φαίνονται τα βασικά μέρη ενός σύγχρονου υπολογιστή.
Οι μεγάλοι άνθρωποι μιλούν για ιδέες
Οι μεσαίοι άνθρωποι μιλούν για γεγονότα
Οι μικροί άνθρωποι μιλούν για τους άλλους
-Πλάτων-
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Η Ιστορία Των Υπολογιστών 11 Χρόνια 1 Μήνας πριν #1340

  • akmakas
  • Το Άβαταρ του/της akmakas
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 1242
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 9
Καταχωρήθηκε 03 February 2011 - 07:05 PM


19.jpg


Το βασικό χαρακτηριστικό αυτής της γενιάς υπολογιστών είναι η χρήση λυχνιών κενού. Ακόμη υπήρχαν οι μνήμες μαγνητικού τυμπάνου και μαγνητικού πυρήνα, όπως επίσης και λυχνίες Williams.Για τον προγραμματισμό χρησιμοποιούνταν η γλώσσα μηχανής (machine language).Ο χρόνος πρόσθεσης ήταν κάτω από 1 msec και η δυνατότητα αποθήκευσης από 250-1000 λέξεις.Οι περισσότεροι λειτουργούσαν με βάση το δυαδικό σύστημα αρίθμησης, με εξαίρεση τους UNIVAC και Manchester Mark-1.
Τρανζίστορ
[Τρανζίστορ
Αντίγραφο του πρώτου αποτελεσματικού τρανζίστορ, ύψους περίπου 10cm

20.jpg

Το βασικό χαρακτηριστικό των υπολογιστών 2ης γενιάς ήταν η αντικατάσταση των δύσχρηστων λυχνιών από το τρανζίστορ.Τα πρώτα τρανζίστορ ήταν σημειακής επαφής: δύο σύρματα και μια σύνδεση της βάσης προσαρμόζονταν σε ένα κρύσταλλο γερμανίου, ο οποίος σφραγιζόταν με ειδικό περίβλημα.Το επόμενο βήμα, τα τρανζίστορ ζεύξης ήταν ένα είδος σάντουϊτς με τρία στρώματα γερμανίου (ημιαγωγός), κλεισμένα σε μια μεταλλική θήκη ύψους 12,5 χιλιοστών. Τα τρία στρώματα καλούνται εκπομπός, βάση και συλλέκτης αντίστοιχα. Η λειτουργία του βασίζονταν στην κίνηση φορτίων μεταξύ των στρωμάτων του.Μετά από χρόνια αδιάκοπων βελτιώσεων παρουσιάστηκε το επίπεδο τρανζίστορ, ένα μικροσκοπικό εξάρτημα που χαράσσεται πάνω σε μια φέτα πυριτίου με μήκος μόλις 0,125 χιλιοστά, οι διαστάσεις του οποίου συνεχώς μικραίνουν από τότε.Με αυτή την τεχνολογία (του τρανζίστορ) δόθηκε ουσιαστικά η ώθηση για την περαιτέρω αλματώδη εξέλιξη της ηλεκτρονικής.
H/Y IBM 1620 II
[ΙΒΜ 1620
Η κεντρική μονάδα επεξεργασίας του ΙΒΜ 1620

21.jpg

Ο IBM 1620 είναι ο πρώτος κεντρικός υπολογιστής (Main-frame)που εγκαταστάθηκε στη Βόρεια Ελλάδα και ο δεύτερος σε όλη την Ελλάδα.Εγκαταστάθηκε στη Φυσικομαθηματική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης το 1964.Στην αρχή χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες της σχολής, όμως στη συνέχεια η χρήση του επεκτάθηκε και στις υπόλοιπες σχολές του Παν/μίου.Ανήκει στη δεύτερη γενιά υπολογιστών. Για την είσοδο των στοιχείων του χρησιμοποιούνταν διάτρητα δελτία των 80 στηλών ή διάτρητες χαρτοταινίες.Η γλώσσα προγραμματισμού που χρησιμοποιούνταν για την επεξεργασία των δεδομένων του ήταν η FORTRAN.
Οργάνωση του λογισμικού ενός PC
[Οργάνωση του λογισμικού ενός PC
Οργάνωση του λογισμικού ενός PC που λειτουργεί σε περιβάλλον Windows.

22.jpg

Οι πληροφορίες που χρησιμοποιεί ένας υπολογιστής οργανώνονται σε αρχεία (files), τα οποία στη συνέχεια απαρτίζουν υποκαταλόγους και καταλόγους.
Το λογισμικό (software) σε κάθε υπολογιστή ακολουθεί μια δομή με μία βασική ιεραρχία :
- Το Βασικό σύστημα εισόδου / εξόδου (BIOS - Basic Input-Output System) είναι το βασικό λογισμικό ενός PC και είναι κωδικοποιημένο στη ROM. Διαχειρίζεται την εισαγωγή και εξαγωγή δεδομένων στο σύστημα και ενεργεί σαν κόμβος διασύνδεσης ανάμεσα στο λογισμικό (software) και τα ηλεκτρονικά (hardware).
- To Λειτουργικό Σύστημα Δίσκου (DOS - Disk Operating System) είναι η διασύνδεση μεταξύ χρήστη και μηχανής. Είναι ένα σύνθετο πρόγραμμα για τον έλεγχο και τη διαχείριση όλων των άλλων προγραμμάτων.
- Οι "Οδηγοί Συσκευών" (Device Drivers) είναι το ιδιαίτερο λογισμικό που ελέγχει τη διαχείριση των διαθέσιμων καρτών επέκτασης και των περιφερειακών.
-Τα Windows, που είναι ένα καθιερωμένο πλέον και πολύ ευέλικτο περιβάλλον επικοινωνίας για τον χρήστη, με κύριο χαρακτηριστικό τους το εικονικό "παράθυρο".
Τοπικά Δίκτυα (LAN)
[Τοπικά Δίκτυα
Γραφική αναπαράσταση ενός τοπικού δικτύου

23.jpg

"μοίρασμα" (καταμερισμό) πληροφοριών ανάμεσα στους υπολογιστές που βρίσκονται στο ίδιο κτίριο ή ακόμη σε μια στενή γεωγραφικά περιοχή (μέχρι 10 km περίπου).Στο δίκτυο, εκτός από υπολογιστές μπορούν να συνδεθούν και διάφορα περιφερειακά, έτσι ώστε όλοι οι χρήστες του δικτύου να έχουν πρόσβαση σ'αυτά.Βασική προϋπόθεση για τη διασύνδεση ενός υπολογιστή σε δίκτυο είναι η ύπαρξη μιάς "κάρτας δικτύου" (η οποία ενσωματώνεται στο κουτί του).

Πηγή:http://www.tmth.edu.gr
Οι μεγάλοι άνθρωποι μιλούν για ιδέες
Οι μεσαίοι άνθρωποι μιλούν για γεγονότα
Οι μικροί άνθρωποι μιλούν για τους άλλους
-Πλάτων-
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.101 δευτερόλεπτα

Άλλα άρθρα

Σχεδόν όλοι οι Θεσσαλονικείς έχουν περάσει από το παλιό Λούνα παρκ.Στις μνήμες μας έρχονται μουσικές γέλια και φωνές,και όμορφα χρωματιστά λαμπάκια τα οποία ζωντανεύουν σαν όραμα μπροστά στα μάτια μας.Εμείς εδώ θυμόμαστε το παλιό αγαπημένο μας λούνα παρκ στην Νέα παραλία Θεσσαλονίκης.

Συνεντεύξεις

Στο καλοκαιρινό PC Master του Ιουνίου του 2011,μαζί με το τετρασέλιδο αφιέρωμα με θέμα την ολοκλήρωση των 133 τευχών του Pixel σε ψηφιοποιημένη μορφή που ολοκληρώθηκε από εμάς στο retrovisions,είχαμε και την ευκαιρία να δώσουμε μια συνέντευξη στον αρχισυντάκτη του PC Master Χρήστο Κουβόπουλο με θέμα το περιοδικό Pixel και η εποχή των home micros.

Game review

Αποκλεισμένη από κάθε δυνατή βοήθεια,η Ellen Ripley βρίσκεται μόνη σε ένα διαστημικό σταθμό με ένα θανατηφόρο επισκέπτη.Η μάχη είναι άνιση γιαυτό και θα πρέπει να ξεπεράσει κάθε αδυναμία της για να βγει ζωντανή.Σας παρουσιάζουμε ένα μοναδικό survival horror stealth adventure game,όπου ο ήχος θυμίζει παραγωγές του George Lukas και η ατμόσφαιρα σε ταινίες που κέρδισαν όσκαρ..

Ψηφιοποιήσεις

Game review

Σε ένα κόσμο εχθρικό δυο άνθρωποι παλεύουν για την επιβίωσή τους.Ο θάνατος είναι εύκολος ενώ η ζωή δεν έχει πλέον καμία αξία.Θυμόμαστε το the last of us ένα εξαιρετικό survival horror adventure game από την χρονιά του 2013 και το κάνουμε μια horror survival παρουσίαση όπως πραγματικά του αξίζει.

Another World

Σύνδεση στο blog

Συνδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 83 guests και κανένα μέλος

retrosystem

Game review

Μια γυναίκα δυο ψυχές.Ένα μεγάλο μυστικό,και ένας επιστήμονας που θα προσπαθήσει να ανακαλύψει το φαινόμενο Jodie.Κάνουμε μια παρουσίαση σε ένα παιχνίδι σταθμός στην πορεία του PS3.Πρόκειται να ζήσουμε έντονα συναισθήματα όπως τα ζει εκείνο το μικρό κορίτσι που διαθέτει μέσα της μια τεράστια δύναμη.

Τελευταία σχόλια στο blog


Καλησπερα...Δεν έψαξες καλά το site
https://www.retrovisions.gr/index.php/2014-08-15-21-03-07/2014...
Καλησπερα, υπαρχουν σαρρωσεις του θρυλικου περιοδικου USER προς ληψη;

Τελευταίες Αγγελίες

Εκδηλώσεις

retrovisions.gr - Compupress 15  χρόνια  χωρίς  το  Pixel. Εκδήλωση.
Στα πλαίσια των 15 ετών χωρίς το Pixel, η Compupress μέσο του Pc Master ετοίμασε ένα μοναδικό αφιέρωμα για τους εραστές του τότε περιοδικού.Μέσα σε όλη αυτή την χαρά παρευρεθήκαμε και εμείς καλεσμένοι ως αντιπρόσωποι και συντελεστές της ολοκλήρωσης των τευχών του Pixel σε ψηφιακή μορφή στα γραφεία της εταιρίας σε μια εκδήλωση που σίγουρα θα μείνει στην ιστορία.