Γεια χαρά, Επισκέπτης
Όνομα χρήστη: Κωδικός: Να με θυμάσαι
  • Σελίδα:
  • 1
  • 2

ΘΕΜΑ: Βασικά στοιχεία αεροδυναμικής των μονοθεσίων F1

Βασικά στοιχεία αεροδυναμικής των μονοθεσίων F1 11 Χρόνια 2 Εβδομάδες πριν #3529

  • Anemos
  • Το Άβαταρ του/της Anemos
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 63
Καταχωρήθηκε 07 February 2010 - 07:47 PM

@akmakas,έγραψα κάτι πιο πάνω.. αν δε κάνω λάθος με γρηγορη σκεψη η αεροδυναμική της F1 είναι έτσι σχεδιασμένη ούτως ωστε στην επιτάχυνση και στις χαμηλές ταχύτητες να υπάρχει μικρή αντίσταση του αέρα (εκει ναι πρέπει να ειναι αεροδυναμικό οπως το φανταζομαστε..)και αυτό να προσαρμόζεται επιταχύνοντας,έτσι ώστε να κρατηθεί το όχημα στο έδαφος και να μπορεί να ελεγθεί,αν είμαι λάθος ας με διορθώσει ο zorro.
My little collection
Amiga A1200 ,3.1 kick,Blizzard 1230/50 IV-64mb, CF 4GB,ClassicWB Amiga A1200 ,3.1 kick,Apollo 1230/40 MKIII-32mb, CF 4GB,ClassicWB Atari 1040 STE 4MB - Tos 1.62 + HD ultrasatadisk 4GB-SD Atari 1040 STF 1MB - Tos 1.0 Amstrad CPC 6128 ,(αποτυχια.. εχαθει το...
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Βασικά στοιχεία αεροδυναμικής των μονοθεσίων F1 11 Χρόνια 2 Εβδομάδες πριν #3530

  • zoro
  • Το Άβαταρ του/της zoro
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 42
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 2
Καταχωρήθηκε 07 February 2010 - 10:25 PM

Δεν υπάρχουν αερόφρενα (το έγραψα ως σχήμα λόγου), ούτε κινητά αεροδυναμικά στοιχεία. Απαγορεύονται διά ροπάλου, ακόμα και οι όποιες ελαστικότητες, όπως έκαναν μερικοί πονηροί σχεδιαστές στο παρελθόν.
Τονίζω πάλι, πως το"κόλλημα" του μονοθεσίου προέρχεται κατά κύριο λόγο (70-80%) από την υποπίεση του κάτω μέρους και όχι από τις πτέρυγες! Οι σχεδιαστές θα ήταν ευχαρστημένοι να μην υπήρχαν, αφού έχουν μάζα, οπισθέλκουσα και εξέχουν μπρος και πίσω από τους άξονες των τροχών. Αναγκαστικά υπάρχουν γιατί:

1) Συμβάλουν επικουρικά στο «κόλλημα» αφού το ground effect δεν επαρκεί.
2) Η πρόσθια κάνει την όλη «προεργασία» που ανέφερα στο άρθρο.
3) Η πίσω συμβάλει (με το κάτω μέρος της) στην δουλειά του διαχύτη.
4) Μεταφέρουν το κέντρο αεροδυναμικής πίεσης προς τα πίσω, όσο το δυνατόν κοντά στο κέντρο βάρους (δεν ταυτίζονται και υπάρχει λόγος γι’ αυτό), λιγότερο η μπρός, και περισσότερο η πίσω.
5) Αφού εξέχουν μπρος και πίσω από τους άξονες, τουλάχιστον να βοηθήσουν στην σταθεροποίηση του οχήματος, με την πολική ροπή αδρανείας που παρέχουν.

Σκεφθείτε πως όταν παύει το ground effect, το μονοθέσιο απογειώνεται αμέσως και κάνει ανάποδη τούμπα (έχει συμβεί μερικές φορές), αφού οι πτέρυγες είναι εντελώς ανεπαρκείς να το κρατήσουν στο έδαφος!


Στην δεύτερη παρατήρηση του Anemos, έχω να πω πως η αεροδυναμική του μονοθεσίου είναι πάντοτε σταθερά προ-ρυθμισμένη από το εκάστοτε set-up και δεν περιέχει μεταβλητές. Δεν πρόκειται, λοιπόν, γιά όχημα που θα ήταν αεροδυναμικότερο σε άλλες ταχύτητες και λιγότερο ή περισσότερο σε άλλες. Οι όποιες ποσοτικές μεταβολές, προκύπτουν εντελώς φυσικά από την αυξομοίωση της ταχύτητας, και σύμφωνα με τους νόμους της κινηματικής. Συνεπώς, οποιαδήποτε στιγμή, έχουμε να κάνουμε με ένα όχημα πάντα αεροδυναμικά «ελεεινό», με αεροδυναμικό συντελεστή που κυμάινεται από 0,8 έως 1,0 όταν τα οχήματά μας έχουν συντελεστή περίπου από 0,24 έως 0,35.
Spartans!!! Prepare for Glory!!!
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Βασικά στοιχεία αεροδυναμικής των μονοθεσίων F1 11 Χρόνια 2 Εβδομάδες πριν #3531

  • Anemos
  • Το Άβαταρ του/της Anemos
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 63
Καταχωρήθηκε 07 February 2010 - 10:46 PM

zorro..ναι δεν το έθεσα σωστα..δε εννοούσα ότι μεταβάλλεται το σχήμα κατά την επιτάχυνση,ήθελα να πω ότι λογικά μεγαλώνει η αντίσταση του αέρα όσο επιταχύνει ,και ο σχεδιασμός πρέπει να είναι έτσι ώστε να σπρώχνει "καρφώνει"το όχημα στο έδαφος προοδευτικά για να έχει καλύτερη πρόσφυση σωστά?

Yγ.όσο για τα κινητά μέρη της αεροδυναμικής της F1 πάντα το είχα απορία αυτό.. thanks για την απάντηση..
My little collection
Amiga A1200 ,3.1 kick,Blizzard 1230/50 IV-64mb, CF 4GB,ClassicWB Amiga A1200 ,3.1 kick,Apollo 1230/40 MKIII-32mb, CF 4GB,ClassicWB Atari 1040 STE 4MB - Tos 1.62 + HD ultrasatadisk 4GB-SD Atari 1040 STF 1MB - Tos 1.0 Amstrad CPC 6128 ,(αποτυχια.. εχαθει το...
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Βασικά στοιχεία αεροδυναμικής των μονοθεσίων F1 11 Χρόνια 2 Εβδομάδες πριν #3532

  • zoro
  • Το Άβαταρ του/της zoro
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 42
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 2
Καταχωρήθηκε 07 February 2010 - 11:01 PM
Anemos έγραψε:zorro..ναι δεν το έθεσα σωστα..δε εννοούσα ότι μεταβάλλεται το σχήμα κατά την επιτάχυνση,ήθελα να πω ότι λογικά μεγαλώνει η αντίσταση του αέρα όσο επιταχύνει ,και ο σχεδιασμός πρέπει να είναι έτσι ώστε να σπρώχνει "καρφώνει"το όχημα στο έδαφος προοδευτικά για να έχει καλύτερη πρόσφυση σωστά?


Ναι, αυτή η αύξηση προκύπτει λογικά με την αύξηση της ταχύτητας, εκθετικά μάλιστα, με την ταχύτητα στο τετράγωνο (όταν διπλασιάζεται η ταχύτητα, η αντίσταση τετραπλασιάζεται).
Αυτό που θέλω να τονίσω όσο τίποτε άλλο, είναι πως πρέπει επιτέλους να ξεφύγουμε από το tripάκι της λογικής "σπρώχνω, πιέζω, καρφώνω το μονοθέσιο στην άσφαλτο", που μας έχουν κάνει πλύση εγκεφάλου τόσα χρόνια οι διάφοροι "άσχετοι που δηλώνουν ειδικοί του χώρου" και μας έχουν πρήξει με την άγνοιά τους! Το μονοθέσιο δεν πιέζεται τόσο από πάνω, όσο προσκολλάται κυρίως με την δουλειά που γίνεται από κάτω!!!

Η "αναρρόφηση" του αέρα από κάτω είναι το ζητούμενο, αλλά επειδή δεν επαρκεί λόγω των τεχνικών περιορισμών που έχουν τεθεί (επίπεδο πάτωμα τύπου step-bottom, περιορισμοί στις διαστάσεις του διαχύτη), προσθέτουμε αναγκαστικά και "ολίγον από πίεση" από πάνω με τις πτέρυγες, για να φτάσουμε στα επιθυμητά επίπεδα. Το ξαναλέω, αν χαθεί το ground effect, το μονοθέσιο σηκώνεται! Αν του βάζαμε και μία καλούμπα, θα είχαμε έναν ωραίο χαρταετό!!!
Spartans!!! Prepare for Glory!!!
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Βασικά στοιχεία αεροδυναμικής των μονοθεσίων F1 11 Χρόνια 2 Εβδομάδες πριν #3533

  • Turrican
  • Το Άβαταρ του/της Turrican
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 141
Καταχωρήθηκε 08 February 2010 - 02:45 AM

Συγχαρητήρια Zoro!!!! Το άρθρο σου ήταν αληθινή αποκάλυψη! Άρα το ζητούμενο είναι μια χρυσή τομή μεταξύ "καλής " και "κακής" αεροδυναμικής με τα όσο το δυνατόν περισσότερα κέρδη !!! Δεν είχα καν φανταστεί την υποπίεση στο κάτο μέρος του αυτοκινήτου! Τί γίνεται όμως σε δυσκολότερες περιπτώσεις που το όχημα ομοιάζει πιο πολύ με αεριωθούμενο μαχητικό; Αναφέρομαι φυσικά στα ταχύπλοα αγωνιστικά! Φαντάζομαι ότι οι δυσκολίες και οι ιδιαιτερότητες σε αυτήν την περίπτωση δεν θα έχουν τελειωμό! Έχουμε εδώ πλατιά άτρακτο χαμηλό ύψος και κίνηση ενάντια σε δυο διαφορετικά ρευστά (νερό,αέρας) . Πόσοι δεν τα έχετε δει να απογειώνονται και να συντρίβονται κάνοντας ένα θεαματικό loop ?
Μπράβο και πάλι!!
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Βασικά στοιχεία αεροδυναμικής των μονοθεσίων F1 11 Χρόνια 2 Εβδομάδες πριν #3534

  • zoro
  • Το Άβαταρ του/της zoro
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 42
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 2
Καταχωρήθηκε 08 February 2010 - 03:07 AM

Τα πράγματα φίλε μου στα ταχύπλοα είναι τόσο περίπλοκα, που τα αντίστοιχα στα μονοθέσια της F1 φαίνονται παιδικά προβληματάκια!!!
Spartans!!! Prepare for Glory!!!
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
  • Σελίδα:
  • 1
  • 2
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.083 δευτερόλεπτα

Άλλα άρθρα

Σχεδόν όλοι οι Θεσσαλονικείς έχουν περάσει από το παλιό Λούνα παρκ.Στις μνήμες μας έρχονται μουσικές γέλια και φωνές,και όμορφα χρωματιστά λαμπάκια τα οποία ζωντανεύουν σαν όραμα μπροστά στα μάτια μας.Εμείς εδώ θυμόμαστε το παλιό αγαπημένο μας λούνα παρκ στην Νέα παραλία Θεσσαλονίκης.

Συνεντεύξεις

Στο καλοκαιρινό PC Master του Ιουνίου του 2011,μαζί με το τετρασέλιδο αφιέρωμα με θέμα την ολοκλήρωση των 133 τευχών του Pixel σε ψηφιοποιημένη μορφή που ολοκληρώθηκε από εμάς στο retrovisions,είχαμε και την ευκαιρία να δώσουμε μια συνέντευξη στον αρχισυντάκτη του PC Master Χρήστο Κουβόπουλο με θέμα το περιοδικό Pixel και η εποχή των home micros.

Game review

Αποκλεισμένη από κάθε δυνατή βοήθεια,η Ellen Ripley βρίσκεται μόνη σε ένα διαστημικό σταθμό με ένα θανατηφόρο επισκέπτη.Η μάχη είναι άνιση γιαυτό και θα πρέπει να ξεπεράσει κάθε αδυναμία της για να βγει ζωντανή.Σας παρουσιάζουμε ένα μοναδικό survival horror stealth adventure game,όπου ο ήχος θυμίζει παραγωγές του George Lukas και η ατμόσφαιρα σε ταινίες που κέρδισαν όσκαρ..

Ψηφιοποιήσεις

Game review

Σε ένα κόσμο εχθρικό δυο άνθρωποι παλεύουν για την επιβίωσή τους.Ο θάνατος είναι εύκολος ενώ η ζωή δεν έχει πλέον καμία αξία.Θυμόμαστε το the last of us ένα εξαιρετικό survival horror adventure game από την χρονιά του 2013 και το κάνουμε μια horror survival παρουσίαση όπως πραγματικά του αξίζει.

Another World

Σύνδεση στο blog

Συνδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 92 guests και κανένα μέλος

retrosystem

Game review

Μια γυναίκα δυο ψυχές.Ένα μεγάλο μυστικό,και ένας επιστήμονας που θα προσπαθήσει να ανακαλύψει το φαινόμενο Jodie.Κάνουμε μια παρουσίαση σε ένα παιχνίδι σταθμός στην πορεία του PS3.Πρόκειται να ζήσουμε έντονα συναισθήματα όπως τα ζει εκείνο το μικρό κορίτσι που διαθέτει μέσα της μια τεράστια δύναμη.

Τελευταία σχόλια στο blog


Καλησπερα...Δεν έψαξες καλά το site
https://www.retrovisions.gr/index.php/2014-08-15-21-03-07/2014...
Καλησπερα, υπαρχουν σαρρωσεις του θρυλικου περιοδικου USER προς ληψη;

Τελευταίες Αγγελίες

Εκδηλώσεις

retrovisions.gr - Compupress 15  χρόνια  χωρίς  το  Pixel. Εκδήλωση.
Στα πλαίσια των 15 ετών χωρίς το Pixel, η Compupress μέσο του Pc Master ετοίμασε ένα μοναδικό αφιέρωμα για τους εραστές του τότε περιοδικού.Μέσα σε όλη αυτή την χαρά παρευρεθήκαμε και εμείς καλεσμένοι ως αντιπρόσωποι και συντελεστές της ολοκλήρωσης των τευχών του Pixel σε ψηφιακή μορφή στα γραφεία της εταιρίας σε μια εκδήλωση που σίγουρα θα μείνει στην ιστορία.