Καταχωρήθηκε 07 February 2010 - 11:01 PM
Anemos έγραψε:zorro..ναι δεν το έθεσα σωστα..δε εννοούσα ότι μεταβάλλεται το σχήμα κατά την επιτάχυνση,ήθελα να πω ότι λογικά μεγαλώνει η αντίσταση του αέρα όσο επιταχύνει ,και ο σχεδιασμός πρέπει να είναι έτσι ώστε να σπρώχνει "καρφώνει"το όχημα στο έδαφος προοδευτικά για να έχει καλύτερη πρόσφυση σωστά?
Ναι, αυτή η αύξηση προκύπτει λογικά με την αύξηση της ταχύτητας, εκθετικά μάλιστα, με την ταχύτητα στο τετράγωνο (όταν διπλασιάζεται η ταχύτητα, η αντίσταση τετραπλασιάζεται).
Αυτό που θέλω να τονίσω όσο τίποτε άλλο, είναι πως πρέπει επιτέλους να ξεφύγουμε από το tripάκι της λογικής "σπρώχνω, πιέζω, καρφώνω το μονοθέσιο στην άσφαλτο", που μας έχουν κάνει πλύση εγκεφάλου τόσα χρόνια οι διάφοροι "άσχετοι που δηλώνουν ειδικοί του χώρου" και μας έχουν πρήξει με την άγνοιά τους! Το μονοθέσιο δεν πιέζεται τόσο από πάνω, όσο προσκολλάται κυρίως με την δουλειά που γίνεται από κάτω!!!
Η "αναρρόφηση" του αέρα από κάτω είναι το ζητούμενο, αλλά επειδή δεν επαρκεί λόγω των τεχνικών περιορισμών που έχουν τεθεί (επίπεδο πάτωμα τύπου step-bottom, περιορισμοί στις διαστάσεις του διαχύτη), προσθέτουμε αναγκαστικά και "ολίγον από πίεση" από πάνω με τις πτέρυγες, για να φτάσουμε στα επιθυμητά επίπεδα. Το ξαναλέω, αν χαθεί το ground effect, το μονοθέσιο σηκώνεται! Αν του βάζαμε και μία καλούμπα, θα είχαμε έναν ωραίο χαρταετό!!!
https://www.retrovisions.gr/index.php/2014-08-15-21-03-07/2014...