Γεια χαρά, Επισκέπτης
Όνομα χρήστη: Κωδικός: Να με θυμάσαι
  • Σελίδα:
  • 1
  • 2
  • 3

ΘΕΜΑ: Ayrton Senna...

Ayrton Senna... 11 Χρόνια 3 Εβδομάδες πριν #3485

  • zoro
  • Το Άβαταρ του/της zoro
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 42
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 2
Καταχωρήθηκε 15 January 2010 - 05:32 AM
sinclair_jim έγραψε:ΝΑΙ! Smile
Αξιοποιούσε το λάστιχο μέχρι το σιδερένιο πλέγμα!!!
Το περίεργο είναι ότι στο μοιραίο ατύχημα που είχε,
είχε κάνει πριν από λίγους γύρους αλλαγή ελαστικών...


Τώρα μόλις είδα αυτό το θέμα!

Ένας δευτερεύων, αλλά πιθανώς καθοριστικός λόγος του ατυχήματος (εκτός από την πολυσυζητημένη αιτία του κομμένου άξονα του τιμονιού, και που δεν αποδείχθηκε ποτέ εμπεριστατωμένα), ήταν και η αλλαγή ελαστικών που είχε κάνει πριν.
Ο Senna προτιμούσε να οδηγεί "μαλακό" πλαίσιο (χαλαρότερες αντιστρεπτικές ιδιαίτερα πίσω, αμορτισέρ με ενδοτικό bound πίσω), αυξημένη σύγκλιση μπροστά και ελαφρά απόκλιση πίσω, με ελαστικά σκληρότερης γόμας, με σχετικά χαμηλή πίεση, ιδιαίτερα μπροστά. Αυτά, είχαν ως αποτέλεσμα ταχύτερη ανάπτυξη γωνίας ολίσθησης πίσω, γιά να "αντισταθμίζει" το συνεπαγόμενο αργότερο yaw-rate του μπροστινού μέρους.
Γιατί όλα αυτά; Γιατί ο Senna είχε κατανοήσει καλύτερα από τους άλλους, πως η αποδοτικήτερη έλξη, πρέπει να εμπεριέχει ένα ποσοστό ολίσθησης! (επί της "μικτής" πρόσφυσης είχα δημοσιεύσει κάποτε άρθρο σε ειδικό έντυπο). Η ανάλυσή του είναι μεγάλο θέμα, που συζητείται με καφέ και τσιγάρο σε ιδιαίτερη συνάντηση!
Το πλεονέκτημα είναι πως, με την κατάλληλη απαλή οδήγηση του Senna βεβαίως, τα ελαστικά φθείρονται λιγότερο, εξ ου και η λιγότερη φθορά των ελαστικών του Βραζιλιάνου, αλλά και η καλύτερη οδήγησή του στη βροχή χωρίς μάλιστα πολλές-πολλές αλλαγές σε πλαίσιο και ανάρτηση.
Το μειονέκτημα όμως είναι πως στους πρώτους γύρους, παρουσιάζεται υποστροφική συμπεριφορά που "γυρίζει" γρήγορα σε υπερστροφή, μέχρις τα ελαστικά να φτάσουν στην κατάλληλη θερμοκρασία. Πριν το σημείο του ατυχήματος, υπήρχε μεγάλο και ανηφορικό τμήμα ευθείας, όπου εκεί τα ελαστικά "κρυώνουν", ο αέρας τους συστέλλεται ελαφρώς, και χαμηλώνει ανάλογα το προφίλ (και η απόσταση του bottom από το έδαφος), που σημαίνει πως το ground-effect δεν ήταν επαρκές. Λαβανομένου και υπ όψιν πως τα ελαστικά είχαν αλλαχθεί πρόσφατα, και μερικά μέτρα πριν το σημείο του ατυχήματος ήταν δεξιά ανοιχτή καμπή σε αριστερή (εκεί που έγινε το ατύχημα), με διαμήκη κλίση του δρόμου πιό οριζόντια σε σχέση με το προηγούμενο ανηφορικό, έχουμε ενα σωρό κακούς παράγοντες γιά έξοδο από τον δρόμο: Ξαφνικά, ένα όχημα με ανεπαρκές ground-effect από ελαστικά που δεν είχαν το σωστό προφίλ ακόμη, αλλάζει διαμήκη κλίση σε πιό οριζόντια (εδώ έχουμε απότομη μείωση πρόσφυσης μπροστά), ταυτόχρονα με αλλαγή ενός αργού yaw-rate από δεξιά σε αριστερά (που δυσκολεύει το γρήγορο στρίψιμο με κίνδυνο να έχουμε απότομη αύξηση γωνιών ολίσθησης μπροστά και υποστροφή), με υψηλή ταχύτητα (όσο αυξάνεται η ταχύτητα, τόσο η εγκάρσια πρόσφυση κινδυνεύει να βρεθεί εκτός του "κύκλου πρόσφυσης").
Δυστυχώς, ο Senna είχε ουσιαστικά χάσει τον έλεγχο, όταν άρχισε να στρίβει στην ανοιχτή δεξιά μετά την ανηφόρα, πριν καν ακόμη να γυρίσει το τιμόνι γιά την θανατηφόρα έξοδο στην αριστερή...
Spartans!!! Prepare for Glory!!!
Τελευταία διόρθωση: 10 Χρόνια 6 Μήνες πριν από akmakas.
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": akmakas

Ayrton Senna... 11 Χρόνια 3 Εβδομάδες πριν #3486

  • akmakas
  • Το Άβαταρ του/της akmakas
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 1242
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 9
Καταχωρήθηκε 15 January 2010 - 05:54 AM

Δημήτρη τα είπες πολύ ωραία...Εγώ κατανόησα μετά από πολλές προσπάθειες μου να βρω κάποιο θέμα που να με πείσει είναι αυτό πως τα αυτοκίνητα τότε τοποθέτησαν το φαινόμενο venturi σύστημα που επέτρεπε τα οχήματα να λειτουργούν με υποπίεση..Δηλαδή ο αέρας συμπιεζόταν στο πλάι με αποτέλεσμα στο κάτω μέρος του σασι να υπάρχει υποπίεση..Έτσι τα αυτοκίνητα πατούσαν πολύ περισσότερο λόγο υποπίεσης ο αέρας που χτυπούσε στα φτερά ουσιαστικά είχε μεγαλύτερη πίεση από επάνω γιατί από κάτω υπήρχε υποπίεση.Αποτέλεσμα απλά τα οχήματα πατούσαν στις στροφές πολύ καλύτερα και έστριβαν με εξωπραγματικές ταχύτητες..Κάπου εκεί ο συνδυασμός των αναρτήσεων που για πρώτη φορά φόρεσε η williams με παράλληλη τοποθέτηση με τον κινητήρα έκανε το αυτοκίνητο εκείνη την στιγμή που βρήκε κάποιο σαμαράκι να καθίσει κάτω έτσι το venturi grownd effect έπαψε να λειτουργεί και το αυτοκίνητο (κολύμπησε)ουσιαστικά στο πουθενά..Ένα και μοναδικό βίντεο που υπάρχει στο διαδίκτυο δείχνει πως ο Ayrton έστριψε το τιμόνι τέρμα αριστερά όταν το αυτοκίνητο αναπήδησε προς τα δεξια..Το παιχνίδι είχε χαθεί όμως γιατί η williams ήδη πήρε τροχιά προς τον θάνατο........
Σου δίνω +1 τιμητικό βαθμό στα best post σου (τι είναι αυτό τώρα θα μάθεις στην πορεία) για το πολύ καλό κείμενό σου..
Οι μεγάλοι άνθρωποι μιλούν για ιδέες
Οι μεσαίοι άνθρωποι μιλούν για γεγονότα
Οι μικροί άνθρωποι μιλούν για τους άλλους
-Πλάτων-
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Ayrton Senna... 11 Χρόνια 3 Εβδομάδες πριν #3487

  • spyros_s
  • Το Άβαταρ του/της spyros_s
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 172
Καταχωρήθηκε 15 January 2010 - 06:08 AM

Για μένα ήταν ο κορυφαίος οδηγός όλων των εποχών! Κόσμημα για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό!
Αγαπήθηκε πολύ και είχε το σεβασμό ακόμα και από εκείνους που αντιπαθούσαν την mclaren honda ή απλά συμπαθούσαν τον κύριο καθηγητη! (Αλέν Προστ)
Επίσης συμμετείχε στην δημιουργία του Honda NSX που αποτέλεσε το πρώτο super car για το λαό! Αναζητήστε στο youtube το βίντεο με την incar camera στο monaco! Θα ζαλιστείτε!
Amiga 1200+1230IV 50MHz+HD6GB+CF2GB+32mb FastRam Powered by Michael
Spectrum 48k Powered by Sinclair Jim
Amstrad CPC 6128 Special Edition Powered by Sinclair Jim
Commodore 64c Powered by Sinclair Jim & Darth Cotsos & Yet & Marag
Spectrum +3 & divIDE 512mb Powered by Sinclair Jim
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Ayrton Senna... 11 Χρόνια 3 Εβδομάδες πριν #3488

  • Darth_Cotsos
  • Το Άβαταρ του/της Darth_Cotsos
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 240
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 1
Καταχωρήθηκε 15 January 2010 - 06:23 AM

Όμορφο άρθρο... καιρό είχα να διαβάσω κάτι τόσο εμπεριστατωμένο για τον A. Sena!!! Πολλοί φίλοι μου που παρακολουθούν F1 από τότε που θυμούνται τον εαυτό τους όπως έχουν και όλοι οι θαυμαστές του οδηγού είναι λίγο κολλημένοι με το θέμα του κομμένου άξονα...
Μπράβο Zoro !!!
Don't underestimate the power of the 8bit side!
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Ayrton Senna... 11 Χρόνια 3 Εβδομάδες πριν #3489

  • spyros_s
  • Το Άβαταρ του/της spyros_s
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 172
Καταχωρήθηκε 15 January 2010 - 06:29 AM

Γιώργο ανατριχιάζω όποτε το βλέπω...παλαιότερα η θέαση του σήμαινε αυτόματα γρήγορη βόλτα με το αυτοκίνητο...
Amiga 1200+1230IV 50MHz+HD6GB+CF2GB+32mb FastRam Powered by Michael
Spectrum 48k Powered by Sinclair Jim
Amstrad CPC 6128 Special Edition Powered by Sinclair Jim
Commodore 64c Powered by Sinclair Jim & Darth Cotsos & Yet & Marag
Spectrum +3 & divIDE 512mb Powered by Sinclair Jim
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.

Ayrton Senna... 11 Χρόνια 3 Εβδομάδες πριν #3490

  • zoro
  • Το Άβαταρ του/της zoro
  • ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ
  • Δημοσιεύσεις: 42
  • Ληφθείσες Ευχαριστίες 2
Καταχωρήθηκε 15 January 2010 - 06:42 AM
akmakas έγραψε:Δημήτρη τα είπες πολύ ωραία...Εγώ κατανόησα μετά από πολλές προσπάθειες μου να βρω κάποιο θέμα που να με πείσει είναι αυτό πως τα αυτοκίνητα τότε τοποθέτησαν το φαινόμενο venturi σύστημα που επέτρεπε.....


Μία παρατήρηση:
Η "σφράγιση" των πλαϊνών, όπως την εποχή των Chaparral 2J, Brabham BT46B σε συνδυασμό χρήση φτερωτής στο πίσω μέρος (που αφαιρούσε τον αέρα από κάτω) είχε απαγορευθεί, όπως και η απλή σφράγιση των πλαϊνών, ως επικίνδυνα. Μάλιστα, μέχρι σήμερα, είναι υποχρεωτική η χρήση μόνο step-bottoms, ώστε να μην μπορεί ο κατασκευαστής να παίξει "πονηρά παιχνίδια" στα πλάγια του μονοθεσίου.
Το ground-effect δεν έχει καμμία σχέση με τις αεροτομές. Έχει να κάνει μόνο με την ταχύτερη "διαφυγή" του αέρα από κάτω (και μάλιστα όχι σε όλο το πλάτος του οχήματος, αλλά μόνο στο κεντρικό ξύλινο πάτωμα, αφού είναι step-bottom), ώστε με την αύξηση της ταχύτητάς του να μειωθεί η πίεσή του. Σε αυτό, βοηθά το diffuser που είναι πίσω, όπου εκεί, ο αέρας περνά ανάμεσα στα "κανάλια" του, και αυξάνεται ακόμη περισσότερο η ταχύτητά του, "αναρροφώντας" έτσι και τον αέρα που βρίσκεται ακόμη κάτω από το step-bottom. Μάλιστα, το diffuser οδηγεί τον αέρα αυτόν να περάσει κάτω από την πίσω αεροτομή, ώστε και εκεί να έχουμε πρόσθετη μείωση της πίεσης από κάτω της, χωρίς να είμαστε αναγκασμένοι να δώσουμε υπερβολικά μεγάλες γωνίες στην πτέρυγα, και να αυξήσουμε ανεπιθύμητα την παρασιτική οπισθέλκουσα και την συνολική μετωπική επιφάνεια (ως μετωπική επιφάνεια, δεν λογίζεται μόνο η επιφάνεια του εμπρός μέρους, αλλά η συνολική "προβολή" της κατασκευής στο κάθετο επίπεδο. Αν δηλαδή, στήσουμε ένα μονοθέσιο πίσω από το πανί μίας σκηνής του Καραγκιόζη, η σκιά που θα δούμε ως θεατές, αποτελεί την μετωπική του επιφάνεια. Σε αυτήν θα διαγράφεται η σκιά ακόμη και της πίσω πτέρυγας).

Το video το δείχνει σωστά! Γι αυτό είχε στρίψει τόσο το τιμόνι σε μία ενστικτώδη, απεγνωσμένη τελευταία προσπάθεια ο Senna. Έφυγε προς την έξοδο υποστροφικά, αφού ήδη είχε "ξεκολλήσει" με χαμένο ground-effect.

Σημ.: Πιό ελεεινά και προχειρο-σχεδιασμένα μονοθέσια από τα Williams εκείνης της χρονιάς, δεν θα ξαναϋπάρξουν: Μόνο ο Senna ήξερε το πόσο κινδύνευε οδηγώντας τα. Κυριολεκτικά αγκομαχούσε γιά να βρίσκεται εντός του ανταγωνισμού.
Spartans!!! Prepare for Glory!!!
Πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος του Φόρουμ για να κάνετε μια δημοσίευση.
  • Σελίδα:
  • 1
  • 2
  • 3
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.073 δευτερόλεπτα

Άλλα άρθρα

Σχεδόν όλοι οι Θεσσαλονικείς έχουν περάσει από το παλιό Λούνα παρκ.Στις μνήμες μας έρχονται μουσικές γέλια και φωνές,και όμορφα χρωματιστά λαμπάκια τα οποία ζωντανεύουν σαν όραμα μπροστά στα μάτια μας.Εμείς εδώ θυμόμαστε το παλιό αγαπημένο μας λούνα παρκ στην Νέα παραλία Θεσσαλονίκης.

Συνεντεύξεις

Στο καλοκαιρινό PC Master του Ιουνίου του 2011,μαζί με το τετρασέλιδο αφιέρωμα με θέμα την ολοκλήρωση των 133 τευχών του Pixel σε ψηφιοποιημένη μορφή που ολοκληρώθηκε από εμάς στο retrovisions,είχαμε και την ευκαιρία να δώσουμε μια συνέντευξη στον αρχισυντάκτη του PC Master Χρήστο Κουβόπουλο με θέμα το περιοδικό Pixel και η εποχή των home micros.

Game review

Αποκλεισμένη από κάθε δυνατή βοήθεια,η Ellen Ripley βρίσκεται μόνη σε ένα διαστημικό σταθμό με ένα θανατηφόρο επισκέπτη.Η μάχη είναι άνιση γιαυτό και θα πρέπει να ξεπεράσει κάθε αδυναμία της για να βγει ζωντανή.Σας παρουσιάζουμε ένα μοναδικό survival horror stealth adventure game,όπου ο ήχος θυμίζει παραγωγές του George Lukas και η ατμόσφαιρα σε ταινίες που κέρδισαν όσκαρ..

Ψηφιοποιήσεις

Game review

Σε ένα κόσμο εχθρικό δυο άνθρωποι παλεύουν για την επιβίωσή τους.Ο θάνατος είναι εύκολος ενώ η ζωή δεν έχει πλέον καμία αξία.Θυμόμαστε το the last of us ένα εξαιρετικό survival horror adventure game από την χρονιά του 2013 και το κάνουμε μια horror survival παρουσίαση όπως πραγματικά του αξίζει.

Another World

Σύνδεση στο blog

Συνδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 65 guests και κανένα μέλος

retrosystem

Game review

Μια γυναίκα δυο ψυχές.Ένα μεγάλο μυστικό,και ένας επιστήμονας που θα προσπαθήσει να ανακαλύψει το φαινόμενο Jodie.Κάνουμε μια παρουσίαση σε ένα παιχνίδι σταθμός στην πορεία του PS3.Πρόκειται να ζήσουμε έντονα συναισθήματα όπως τα ζει εκείνο το μικρό κορίτσι που διαθέτει μέσα της μια τεράστια δύναμη.

Τελευταία σχόλια στο blog


Καλησπερα...Δεν έψαξες καλά το site
https://www.retrovisions.gr/index.php/2014-08-15-21-03-07/2014...
Καλησπερα, υπαρχουν σαρρωσεις του θρυλικου περιοδικου USER προς ληψη;

Τελευταίες Αγγελίες

Εκδηλώσεις

retrovisions.gr - Compupress 15  χρόνια  χωρίς  το  Pixel. Εκδήλωση.
Στα πλαίσια των 15 ετών χωρίς το Pixel, η Compupress μέσο του Pc Master ετοίμασε ένα μοναδικό αφιέρωμα για τους εραστές του τότε περιοδικού.Μέσα σε όλη αυτή την χαρά παρευρεθήκαμε και εμείς καλεσμένοι ως αντιπρόσωποι και συντελεστές της ολοκλήρωσης των τευχών του Pixel σε ψηφιακή μορφή στα γραφεία της εταιρίας σε μια εκδήλωση που σίγουρα θα μείνει στην ιστορία.