Συντάκτης άρθρου:dR_wH0

 

 

Ήταν ενας απο τους βασικούς μηχανικούς της Commodore, ο τελευταίος μάλιστα που δούλεψε πάνω στο θρυλικό ΑΑΑ τσίπσετ, τον αντικαταστάτη της AGA. Έγινε σχετικά γνωστός οταν ανέβασε στο YouTube την τελευταία μέρα λειτουργίας της Commodore,αφού είχαν πλέον εξαγοραστεί...

 

 

Την συνέντευξη δεν την έχω πάρει εγώ, αν και θα το ήθελα πολύ. Ώντας μέλος και στο Αγγλικό lemonamiga.com, ζήτησα την άδεια απο τον evilcensor (Admin) και τον lifeschool (interviewer) να μεταφράσω και να ανατυπώσω την συνέντευξη του εδώ. Η πρωτότυπη συνέντευξη βρίσκεται εδώ.H συνέντευξη είναι πάνω απο 10 σελίδες, οπότε καλή υπομονή σε όλους όσους καθίσουν να την διαβάσουν! Να τονίσω οτι αναφέρει λίγα πράγματα (αλλά καλά) για την περίοδο του στην Commodore και γενικώς το παιδί που του πήρε την συνέντευξη τον κατευθύνει σε ματίες στο παρόν και στο μέλλον!

Enjoy

>Γεία σου Dave. Πρόσφατα είδα τα βίντεο που έκανες σχετικά με την έκθεση CommVex 2005/2006 – στην οποία δυστυχώς παραβρέθηκες μόνο για να σου πάρουν μια συνέντευξη στο YouTube. Θα ήθελες να το σχολιάσεις ?

Ήταν κάπως περίεργο. Πλήρωσαν τα έξοδα μου για να πάω, μόνο και μόνο για να με έχουν εκεί! Έβγαλα και την κιθάρα μου στο τέλος, την ώρα που τα μάζευαν και έπαιξα για αυτούς...

>Πριν ρίξουμε τις ματιές μας στο μέλλον, ας ξεκινήσουμε με το παρελθόν. Τι έγινε με εκείνη την ιδέα της Commodore, το Amiga Set-Top Box ?

Απλώς έγινε. Αυτή η ιστορία πάει πολύ πίσω στα χρόνια της Commodore. Φυσικά και τότε, είχαμε brainstorming sessions στις μέρες του C128, και μου είχε έρθει η ιδέα ενός υπολογιστή-σαλονιού. Κάτι το οποίο θα μπορούσε να ενσωματωθεί με το στερεοφωνικό σύστημα. Αυτό ήταν βέβαια, πριν ακόμα το video μπει σαν βασικό εξάρτημα σε τέτοια συστήματα, αλλά είχα σχεδιάσει μια από τις πρώτες τηλεοράσεις για να κάνει αυτό ακριβώς το πράγμα (Για την Technics της Panasonic).

Στην ουσία η ιδέα για το STB στα τέλη του 1990, ήταν να μπει αποτελεσματικά ένα προσωπικός υπολογιστής στο A/V σύστημα, αλλά χωρίς να μπορείς να το πεις εξολοκλήρου “Προσωπικό Υπολογιστή”. Το πρώτο Metabox 500 που βγάλαμε ήταν κάπως...χοντροκομμένο αλλά το Metabox 1000 που δεν κυκλοφόρησε ποτέ ήταν αυτό ακριβώς. Έτρεχε το δικό μας τροποποιημένο Amiga-OS, το CAOS (Carstend and Andy's Operating System), με MUI, Voyager κτλ. Ο γραφικός επεξεργαστής που χρησιμοποίησα μπορούσε να επεξεργάζεται μέσω hardware εικόνα-προς-εικόνα. Έτσι, μπορούσες να βλέπεις ένα DVD η μια DVB αναμετάδοση (και προοδευτικά Internet Video) σε ένα παράθυρο η δύο, χωρίς την ανάγκη για hardware scaling. Έπαιζε μέχρι και mp3s.

>Πώς αποφάσισες ποια Multimedia Formats θα χρησιμοποιούσε ένα σύστημα ?

Στα τέλη του 1990, το τοπίο δεν ήταν ξεκάθαρο στο ποια Formats θα κυριαρχούσαν στην αγορά. Υπήρχε και η έξαρση ανάμεσα στο ίντερνετ και στην καταναλωτική αγορά ηλεκτρονικών. Σήμερα, μπορείς να καλύψεις σχεδόν όλες σου τι ανάγκες με τα υπάρχοντα DVD/Blu-Ray – τα οποία πρέπει να τα έχεις ούτως η άλλως. Αν πάμε και λίγο πιο βαθιά, από τη στιγμή που οποιοδήποτε STB θα καθοδηγείται κατά κύριο λόγο από το λογισμικό του, είναι θέμα χρόνου και απλώς προγραμματισμού για να υποστηρίξει τα επερχόμενα Formats, όπως αυτό του WebM ή του Ogg.

Ο υπερβολικός ζήλος να γίνονται όλα μέσω Hardware είναι και ο λόγος που πολλές φορές το προϊόν αποτυχαίνει...δεν χρειάζεσαι όλα τα interface ενσωματωμένα σε μια συσκευή! Έτσι καταλήγεις να έχεις κάτι πολύ ακριβό για να το αγοράσει ο καθένας! Κανείς δεν νοιάζεται πλέον αν η συσκευή του θα έχει RF, πέραν της υποστήριξης για DVB/ATSC. Κανείς δεν χρησιμοποιεί πλέον Firewire. To LAN και το USB, αυτά πρέπει να τα έχεις οπωσδήποτε. SATA ίσως εσωτερικά, αλλά δεν υπάρχει ανάγκη να το κάνεις εξωτερικά. Έχεις το USB 2.0 για αυτή τη δουλειά το οποίο είναι αρκετά γρήγορο για video. Προσωπικώς? Θα επέλεγα το USB 3.0 και θα τελείωνα εκεί.

Οποιοδήποτε πεπερασμένο/κατώτερο interface που υπήρχε, πλέον έχει ήδη κάποιο αντάπτορα μετατροπέα για αυτό. Για παράδειγμα, υπάρχουν συσκευές καταγραφής που πάνε από αναλογικό σε USB, πάρα πολλές. Για τον σπάνιο χρήστη που το χρειάζεται αυτό, μπορεί να βρει κάνα δύο τέτοιους και να κάνει την δουλειά του.

ΚΑΝΕΝΑΣ δεν θα χρησιμοποιήσει όμως μια τέτοια συσκευή για επαγγελματική επεξεργασία video.. ούτε άνθρωποι σαν και εμένα που χρησιμοποιούν τον υπολογιστή για αυτή τη δουλειά. Εγώ θέλω το STB μου να μπορεί να παίξει τα video μου από πολλές πηγές (πχ από Memory Card, μέσω Internet, κτλ.) αλλά μου είναι άχρηστο για επεξεργασία video! Και αν το ξεκινούσα σήμερα σαν προϊόν ? Θα επέλεγα σίγουρα Memory Cards ( SD/SDHC/SDXC) και USB για Video/Photo Capture και θα ήμουν και πολύ χαρούμενος με αυτό! Αυτά είναι τα πρωτόκολλα που έχουν κυριαρχήσει τόσο στα σημερινά καταναλωτικά όσο και στα επαγγελματικά προϊόντα.

>Ποια είναι η άποψη σου για τα σημερινά Video Standards και για τα θέματα συμβατότητας με τις εξόδους ?

Η SVGA είναι ήδη δεινόσαυρος. Τα νέα συστήματα πλέον προσφέρουν μόνο DVI,HDMI, DisplayPort , ίσως και Thunderbolt αν ποτέ προχωρήσει πέραν από την Apple. Ένα πλήρες DVI Port προσφέρει και αναλογικές εξόδους, αλλά αυτό σε πάει αλλού. Είναι ήδη θέμα, το γεγονός ότι οι αναλογικές είσοδοι σε έναν υπολογιστή έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται (Τα 2 μου 1200p Monitors, έχουν CVBS,Y/C, YprPB, VGA και HDMI εισόδους...αλλά θα είναι πρόκληση να βρω ένα με αναλογική είσοδο εκτός από VGA)

Πρέπει να είσαι προσεκτικός για να μην ξεφύγει η κατάσταση. Αν χρεώνω τον κάθε χρήστη για το 0.001% των ανθρώπων που θέλουν να συνδέουν έναν πικ-απ, έχω ήδη χάσει. Από την άλλη, εάν ενσωματώσω λογισμικό, το οποίο θα συνεργάζεται με πχλα τα Numark USB πικ-απ και τα φθηνά Behringer πικ-απ προς Audio USB (τα οποία τα έχω και τα 2 στο γραφείο τώρα), τότε θα έχω τακτοποιήσει το πρόβλημα σε ικανοποιητικότερο βαθμό. Πρακτική λύση που δεν θα πάρει παραπάνω από μιας ημέρα δουλειά για να γράψω τους οδηγούς οδήγησης..

>Πόσο δύσκολο ήταν για το Metabox, να χειριστεί Video Streaming σε πολύ καλή ποιότητα με το υπάρχων Hardware της εποχής ?

Όχι ιδιαίτερα. Η εξέλιξη του Hardware πήγαινε πολύ γρηγορότερα σε σχέση με το δίκτυο. Τότε που η Metabox USA συζητούσε με την Blockbuster και την Enron (το 2000) για να ετοιμαστεί ένα STB που θα πραγματοποιούσε το όραμα τους “Ένα Blockbuster μαγαζί σε κάθε σπίτι”, μιλούσαμε για 1Mb/s Video, με μπόλικο local-buffering (με την παρουσία σκληρού δίσκου) για να δίνει πάνω-κάτω ποιότητα DVD Video με MPEG-4 ASP, ούτε καν AVC.

Σήμερα βέβαια, η ποιότητα του DVD δεν είναι κάτι δύσκολο, αλλά κανείς ακόμα δεν δίνει Blu-Ray ποιότητα. Βέβαια, με το σημερινό κόλλημα με τα Media της Apple, υπάρχουν πολλοί σήμερα που προτιμούν να δουν κάτι σε χαμηλότερη ποιότητα, από το να περιμένουν μια-δυο ημέρες και να το πάρουν από το μαγαζί.

>Βλέποντας τα νούμερα τηλεθέασης στην TV να πέφτουν συνέχεια, το 2002 είχες την ιδέα να φέρεις την δύναμη του δικτυακού streaming στο απλό οικιακό χρήστη. Πες μας για την Fortele...

O Springsteen έγραψε ένα κομμάτι για “57 Κανάλια και τίποτα σε αυτά...”...και σίγουρα μπορείς να το επεκτείνεις μέχρι και σε 500 μερικές φορές σήμερα. Μετά το Metabox, ο Andy [Finkel] και εγώ ξεκινήσαμε την Fortele. Ο στόχος μας ήταν το Home Media Networking, με κύριο σημείο το δίκτυο. Θα συνέδεες συσκευές στο δίκτυο και θα λειτουργούσαν σαν περιφερειακά υπολογιστή -ενσωματωμένα πλήρως στο δικτυακό interface. Κάθε συσκευή θα είχε το ίδιο UI μέσω του διαδραστικού μας συστήματος. Θα μπορούσες να δεις η να καταγράψεις οποιαδήποτε πηγή ή video σε οποιοδήποτε video player σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού, ακόμα και να το πάρεις μαζί σου! (με τις ανάλογες προειδοποιήσεις βέβαια..)

Το DRM [Digital Copyright] ήταν ίσως το μεγαλύτερο θέμα εδώ...οι δορυφορικές/καλωδιακές εταιρίες αναμετάδοσης και οι προμηθευτές DVD δεν λάτρευαν την ιδέα ότι θα μπορούσες να καταγράψεις ανά πάσα στιγμή το υλικό τους και να το μοιράζεις μέσα στο σπίτι! Ειρωνικά αυτό έκανε την ιδέα να πραγματοποιηθεί ευκολότερα με τζάμπα εργαλεία (όπως πχ ένας media center υπολογιστής στο σαλόνι..) από το να τα λανσάρουμε στο εμπόριο.

Οπότε δεν προχωρήσαμε πολύ μακριά...το όλο project το σκότωσαν κακοί επαγγελματίες.. (κακοί στο να φέρνουν λεφτά...Μερικές φορές μου φαίνεται ότι, η βρίσκεις ειλικρινή άτομα με λεφτά που δεν είναι καλοί στη δουλειά τους, η κακούς που ναι μεν φέρνουν λεφτά, αλλά είναι και πιο πιθανό να σε καρφώσουν στην πλάτη αν δεν έχουν κάτι καλύτερο να κάνουν!)

>Ας έρθουμε στο σήμερα. Κατά την δική σου γνώμη, ποιό είναι καλύτερο – Mac η το PC? (η και τα 2 ?)

Τα Mac είναι PC...Το λειτουργικό σύστημα κάνει τη διαφορά αυτές τις ημέρες. Και λίγοι είναι οι άνθρωποι που τους απασχολούν και τα δύο – γιατί θα πρέπει κάποιο λειτουργικό σύστημα, το οποίο ΔΕΝ το χρησιμοποιώ, να έχει κάτι σημαντικό να μου πει, στο πώς θα γράψω ένα πρόγραμμα για το λειτουργικό που χρησιμοποιώ!

>Παρόλο που σήμερα έχουμε 64-μπιτους – εξαπύρηνους επεξεργαστές, οι υπολογιστές καθυστερούν να κάνουν boot στο λειτουργικό πολύ. Γιατί συμβαίνει αυτό ?

Δύο πράγματα πρέπει να δούμε. Όντως είναι πολύ γρήγοροι οι σημερινοί υπολογιστές. Αλλά αυτή η ταχύτητα πάντα χρησιμοποιείται. Δες τι εργασίες είχε να κάνει μια Amiga για να μπουτάρει, ο περισσότερος κώδικας ήταν μόνιμος, μπούταρε όχι άμεσα, αλλά μέσα σε δευτερόλεπτα, γιατί είχε πολύ λίγα πράγματα να κάνει σε αυτή τη φάση. Οι σημερινοί υπολογιστές έχουν 5 φορές πιο γρήγορους δίσκους από την μνήμη της Amiga, αλλά κάνουν 1000 παραπάνω πράγματα πριν μπουτάρουν. Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει, αλλά δεν υπάρχει μεγάλη προθυμία πλέον γιατί δεν κάνεις boot τόσο τακτικά.

Δες τα Windows ή το Linux, κάνουν αμέτρητα πράγματα κατά τη διάρκεια του boot, φορτώνουν ένα σωρό διαφορετικές υπηρεσίες...σίγουρα υπάρχει λόγος που update μιας εβδομάδος ενός λειτουργικού απο τα παραπάνω, είναι κατά πολύ μεγαλύτερα από ολόκληρο το Amiga Os. Για να τα επιταχύνουν σε αυτή τη φάση, θα μπορούσαν να κάνουν ότι κάναμε και εμείς τότε. Να φορτώσουν τα κρίσιμα στοιχεία του συστήματος ώστε να μπει γρήγορα, και στην πορεία να συνεχίσουν να φορτώνουν τα υπόλοιπα σε background εργασίες.

Αυτό θα μπορούσε να δουλέψει. Αλλά θα προκαλούσε άλλα προβλήματα με την τρέχουσα τεχνολογία που βασίζεται σε αυτά. Για παράδειγμα σχεδόν όλες οι εφαρμογές δεν είναι γραμμένες να λειτουργούν εάν δεν φορτώσει πλήρως όλα τα στοιχεία του ένα λειτουργικό. Αν πάρεις την ιδέα ενός λειτουργικού όπως είναι το Android, στο οποίο κάθε εφαρμογή έχει το δικό της μανιφέστο πόρων και το εφάρμοζες σε ένα νέο σύστημα πόρων, τότε θα μπορούσε να δουλέψει...Οι εφαρμογές θα ξεκινούσαν σωστά και άμεσα, αλλά θα γνώριζαν πότε να μπουν σε Sleep mode, μέχρι να είναι έτοιμο το λειτουργικό να τις εξυπηρετήσει.

Όσο για την καθυστέρηση στην διαδραστικότητα, αυτό οφείλεται κατά κόρων σε φτωχό σχεδιασμό των συστημάτων. Έχε στο νου σου για παράδειγμα, ότι τα Windows φτιάχτηκαν σαν Single-tasking σύστημα. Έχει ένα σωρό πράγματα στο API των Windows που σκοπός τους είναι να μετατρέπουν σε σειριακές , καταστάσεις που προορίζονταν για παράλληλες. Σε άλλα λειτουργικά (παλιά ήταν έτσι το MacOS, πλέον δεν ξέρω), μόνο ένας πυρήνας του επεξεργαστή (από τους Ν που μπορεί να έχει) είναι σχεδιασμένος να είναι ο βασικός Ι/Ο επεξεργαστής – δηλαδή μόνο ένας που ασχολείται με την καθοδήγηση του Hardware.

Εν συντομία, εάν έχεις καθυστέρηση στο desktop, οφείλεται σίγουρα το λογισμικό. Και αυτό είναι βαθιά θαμμένο στην αρχιτεκτονική του λειτουργικού...εάν όλοι σήμερα δουλεύαμε AmigaOs η BeOs δεν θα έβλεπες κάτι τέτοιο (Αν και στην πραγματικότητα, εμφανίστηκαν προβλήματα και στο AmigaOS μοντέλο, που καθυστερούσαν σημαντικά την απόδοση του..γιαυτό το λόγο το λογισμικό πρέπει να είναι ακόλουθα εξελισσιμο με το hardware)

Τα PC εξελίσσονται όσο πιο γρήγορα μπορούν. Εκτός και αν φτιάχνεις παιχνίδια η ασχολείσαι με Video ή κάποια άλλη επιφορτισμένη εργασία (Προσωπικά, χρειαζόμουν επειγόντως μια αναβάθμιση σε 16GB μνήμης για να μπορώ να κάνω την επεξεργασία εικόνων που ήθελα...αλλά όταν ενώνεις 30 και βάλε φωτογραφίες, των 18Mpixel σε 48-Bit Mode αυτό είναι αναμενόμενο :), τα PC είναι αρκετά γρήγορα εδώ και καιρό για το μέσο χρήστη.

>Δεν θα ήταν πιο γρήγορο να συνδυάσεις τον επεξεργαστή, την μνήμη ( η το σκληρό δίσκο σε μία μονάδα ?

Αυτό δεν είναι καν κοντική λύση. Βέβαια, τα συστήματα εξελίσσονται με σκοπό να χειρίζονται την καθυστέρηση, που είναι η πραγματική λύση. Όσο τα τρανζίστορ φθηναίνουν, έχεις περισσότερη on-chip cache, περισσότερους επεξεργαστές, κτλ. τα οποία διαβεβαιώνουν ότι θα περιμένεις λόγω κάποιου hardware πόρου.. η ότι δεν θα μείνεις στην καθυστέρηση επειδή το σύστημα κάνει κάποια άλλη εργασία και σε έχει παραμερίσει.

> Οπότε, ίσως δεν μετράει περισσότερο η ταχύτητα του Hardware αλλά η ταχύτητα του λειτουργικού ?

Μπορείς να εφεύρεις ένα σωρό τρόπους για να επιταχύνεις ένα λειτουργικό, και μπορεί να είναι και πολύ καλοί – εάν όμως είχες ΗΔΗ ένα αποτελεσματικό λειτουργικό. Τα προβλήματα αυτών των ημερών είναι μεγαλύτερης κλίμακας. Δες το σχεδιασμό των Windows..

Όπως τα Intuition interfaces στην Amiga, κάθε εφαρμογή στα Windows έχει κάποιο υποχρεωτικό Windows Message Port. Τα Windows το χρησιμοποιούν αυτό για τα πάντα...ακόμα και για σήματα που στήνονται ασύγχρονα από το ένα thread στο άλλο, τα οποία μπορούν, αν δεν είσαι προσεκτικός, να μετατραπούν σε μυ νήματα στο message port. Φυσικά η ουρά των μυ νημάτων είναι και αυτή σειριακή...οπότε πρέπει να καθαρίζεις ένα μήνυμα για να πάρεις το επόμενο.

Τώρα στην Intuition, έχουμε πολύ καλή δύναμη...μια εφαρμογή καταγεγραμμένη με το Intuition, αλλά μονό για τα μυ νήματα που χρειάζεται να δει Άλλα τα εξυπηρετούσε ολοκληρωτικά το Intuition κ η σειρά των μηνυμάτων που έπαιρνες ήταν μόνο για την εφαρμογή. Το Intuition μπορούσε να κάνει ένα σωρό πράγματα, όπως να χειρίζεται το resize των παραθύρων, gadgets, κτλ.

Τα Windows δεν είναι τόσο εξελιγμένα. Για παράδειγμα, κάθε παράθυρο στα Windows είναι κάτι που η Amiga το ονομάζει SIMPLE_REFRESH παράθυρο...όταν κάτι αλλάζει στο διαχειριστή παραθύρων, παίρνεις ένα μήνυμα από το λειτουργικό που λέει “Ξανασχεδίασε τα πράγματα σου”. Τίποτα άλλο...το λειτουργικό δεν διαχειρίζεται τα περιεχόμενα του παραθύρου. Αυτός είναι και ο λόγος που στα Windows, όταν το σύστημα επιφορτίζεται, δεν σβήνουν, δεν ξανασχεδίαζουν τπτ κ ακόμα και τα gadgets δεν ανανεώνονται.

Υπολόγισε τώρα, ότι μέχρι τα XP η τα Vista (δεν θυμάμαι την σειρά) , υπήρχε ένα μοναδικό μήνυμα σειράς για όλα – άλλο ένα θέμα που είχαν τα Windows όταν ήταν single-tasking. Οπότε, η Εφαρμογή Α παίρνει ένα μήνυμα για επανασχεδιασμό. Μια καλά σχεδιασμένη εφαρμογή, θα έπαιρνε το μήνυμα, θα το αποδεχόταν, θα άρπαζε ότι άλλο μπορεί να είχε σχέση και θα έστελνε το σήμα (χωρίς να χρησιμοποιήσει το σύστημα σειράς πάλι...αλλά αυτό δεν είναι κ κάτι εύκολο να γίνει) για να πάει και να ανασχεδίαση το παράθυρο. Φυσικά, μια εφαρμογή που είναι φτωχά γραμμένη, θα χρησιμοποιήσει μόνο ένα thread και θα καθυστερήσει ΟΛΗ τη σειρά μυ νημάτων – δηλαδή όλες τις άλλες εφαρμογές που έχουμε ανοιχτές στην οθόνη – ενώ αυτή δουλεύει.

Και τα Windows δεν είναι ο μόνος ένοχος εδώ...όλα τα σημερινά λειτουργικά έχουν τέτοια προβλήματα. Ακόμα και το AmigaOS μπορεί να γίνει πολύ αργό σε θέματα που αφορούν το layer locking (Υπάρχει ένα video στο YouTube που δείχνει το MorphOS, να κάνει clone το AmigaOS, αποτυχαίνοντας ενάντια στο MacOS στο να ανοίξει πολλαπλά παράθυρα σε ένα browser, εξαιτίας αυτών τον λόγων). Υπάρχει άπειρος χώρος για βελτιστοποίηση..

Ένα πρόβλημα είναι το γεγονός ότι τα λειτουργικά δεν είναι τόσο σημαντικά πλέον. Το περισσότερο καιρό, κάνουν αυτό που πρέπει να κάνουν και διαφορετικά βγαίνουν από την μέση. Η πραγματική αξία ενός λειτουργικού σαν προϊόν είναι κοντά στο μηδέν...αυτό ήταν και το μεγάλο θέμα που έφερε την Be Inc στην κατάσταση της.. Έτσι, ενώ υπάρχουν πρόοδοι στην τεχνολογία του λειτουργικού, κανείς δεν κοιτάζει τα θέματα απόδοσης, ιδιαίτερα στο Desktop. Ούτως η άλλως, ξέρεις πολύ καλά, ότι ο υπολογιστής της επόμενης χρονιά θα έχει διπλάσια απόδοση από τον τωρινό (Το οποίο είναι κάτι που δεν βοηθάει καθόλου σε αυτές τις περιπτώσεις προβλημάτων που ανέφερα. Επίσης νομίζω ότι οι περισσότεροι άνθρωποι στο πλανήτη που τα αντιλαμβάνονται, πολύ απλά ΔΕΝ δουλεύουν για εταιρίες λειτουργικών!)

>Μερικοί πιστεύουν ότι το λειτουργικό πρέπει να είναι το έμβλημα/σήμα κατατεθέν ενός υπολογιστή – άλλοι θεωρούν το λειτουργικό απλώς σαν μια πλατφόρμα εκκίνησης ; για να ξεκινάνε τις εφαρμογές τους όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Εγώ βέβαια προτιμώ την 2η επιλογή...

Αυτή η κατάσταση επικρατεί σήμερα στο τομέα των λειτουργικών...κανείς δεν πουλάει κάποιο μηχάνημα βασισμένος στο λειτουργικό του πέραν της Apple αυτές της ημέρες. H ιστορία έχει πολλά να μας πεί για αυτό...

Στις ημέρες των 8-bit, όταν αγόραζες έναν υπολογιστή, το λειτουργικό του ήταν κάτι που το χρησιμοποιούσες άμεσα και καθημερινά, σαν προγραμματιστής. Τον πρώτο καιρό, κανείς δεν αγόραζε κάποιο υπολογιστή εάν δεν έγραφε έστω και λίγο κώδικα για αυτό. Έτσι, σε απασχολούσε ο υπολογιστής, έγραφες κατευθείαν στο hardware, κτλ....και μπορούσες να το μάθεις απέξω! Εν συντομία, το hobby σου (το οποίο ήταν το 90%+ της φιλοσοφίας των Προσωπικών Υπολογιστών τότε) ήταν ο ίδιος ο υπολογιστής. Γιαυτο το λόγο ακόμα και σήμερα, υπάρχουν άτομα που σκαλίζουν τον Commodore 64.

Με την εξέλιξη των υπολογιστών, νέοι άνθρωποι άρχισαν να τους χρησιμοποιούν...και δεν τους ένοιαζε και πολύ το λειτουργικό, εφόσον βέβαια σε αυτό λειτουργούσαν οι εφαρμογές τους. Αυτό γίνεται σε μεγαλύτερο ακόμα βαθμό σήμερα, με το επιπλέον ότι πολλές από τις εφαρμογές είναι πλέον βασισμένες στο Web, οπότε δεν έχει σημασία τι λειτουργικό χρησιμοποιείς για την αγαπημένη σου εφαρμογή (κάτι στο οποίο βασιζόταν πολύ τα Windows μέχρι προσφάτως). Μπορώ να σερφάρω, να δω βίντεο, κτλ. τόσο κάλα στο Android Tablet μου όσο και στο σταθερό υπολογιστή μου, αλλά το Android το παίρνω μαζί μου και δουλεύει και πολύ καλά εκτός....

Όλα αυτά κάνουν το λειτουργικό λιγότερο σημαντικό. Είναι βέβαια ακόμα θέμα η συμβατότητα εφαρμογών – Δεν με ενδιαφέρει τόσο να δουλεύω windows όσο το να μπορούν να τρέχουν στο desktop μου το Sony Vegas και το Cakewalk Sonar και το Altium Designer....

>Κοιτάζοντας περισσότερο το μέλλον...Τι έγινε με την υπόσχεση του Υπολογιστή της Επόμενης Γενιάς (Υ.Ε.Γ) ? Πήγαμε από 8 bit σε 16 , 16 σε 32 , 32 σε 64. Οπότε, πότε θα κυκλοφορήσει ο Υπερ-Υπολογιστής ?

Ο υπολογιστής της επόμενης γενιάς είναι ως επί το πλείστων μύθος...λόγω πολλών παραγόντων. Ένας, είναι πολύ απλά το γεγονός ότι οι υπολογιστές σήμερα είναι πολύ, πολύ πολύπλοκοι. Έτσι, διαχωρίζονται σε modular components...ακριβώς δλδ σε ότι προσπαθούσα να κάνω στην εποχή της Commodore. Ένας από τους λόγους που έπεσε η Amiga στο τομέα του Hardware ήταν ότι το σύστημα έπρεπε κάθε φορά να το ξαναφτιάχνουμε από την αρχή! Το PC κατάφερε και χώρισε τα πράγματα όμορφα. Και πολλά από αυτά τα εξαρτήματα, όπως τα System Chip, CPU, GPU, κτλ, έχουν αποκτήσει τόσο μεγάλη σημασία, που μια εταιρεία μπορεί να ασχολείται καλά μόνο με ένα η δύο από αυτά για να το κάνει σωστά! Και δεν ξεκινάνε πάλι από την αρχή, αφού κάθε αρχή νέου έτους κάθονται στους ώμους της περσινής τους δουλειάς.

> Θα είχε Σούπερ-Γρήγορη μνήμη ο Υ.Ε.Γ ; θα αποθήκευε δεδομένα όπως η Flash ?

Υπάρχει τεχνολογία που κατευθύνεται προς τα εκεί...μαγνητική μνήμη. Είναι γνωστή σαν MRAM ή σαν FeRAM ( 2 διαφορετικές προσεγγίσεις), και αυτή υπόσχεται να αντικαταστήσει σταδιακά τόσο την Flash ( γιατί είναι non-volatile, σε αντίθεση με την RAM) και την DRAM (γιατί είναι πολύ γρήγορη σε αντίθεση με την Flash) με ένα μόνο τσιπάκι μνήμης. Αυτό είναι σε σχεδιασμό τουλάχιστον εδώ και 2 δεκαετίες, αλλά αρχίζει και εμφανίζεται σταδιακά. Η Texas Instruments π.χ, έχει μια έκδοση του Microcontroller MSP430 (το τσιπάκι που χρησιμοποίησα για το Nomadio Sensor και Receiver) με MRAM , αντικαθιστώντας την flash και την RAM.

Βασικά, θα έκλεινες τον υπολογιστή σου, και όταν θα τον ξανα-άναβες, θα έκανε resume από το σημείο που τον άφησες. Ένα θέμα φυσικά που παρουσιάζεται, είναι ότι δεν είναι όλες οι συσκευές του συστήματος non-volatile. Οπότε οι οδηγοί των συσκευών θα πρέπει να καταλαβαίνουν το Power-State Down και να κάνουν re-initialize το hardware για το οποίο είναι υπεύθυνοι.

>Θα είχε 1TB εσωτερικής Flash RAM/ROM ο Υ.Ε.Γ ?

Αυτό θα κόστιζε χιλιάδες...δεν υπάρχει καμία ανάγκη για τόσο μεγάλη flash σε μια καταναλωτική συσκευή. Η Sony το έκανε σωστά με το PS3...το λάνσαρε με ένα σχετικά καλό σκληρό δίσκο, αλλά το έκανε πανεύκολο να μπορείς να τον αλλάξεις με μεγαλύτερο. Έτσι, το PS3 μου έχει εναν 320GB HDD...Θα μπορούσα να βάλω μέχρι και 1ΤΒ σε 2,5'' σήμερα, η ακόμα και SSD (δεν προσφέρει κάποιο πρακτικό πλεονέκτημα εκτός του ότι δουλεύει πιο ήσυχα.. δεν υπάρχει κάποια άλλη συσκευή που να πλησιάζει την απόδοση του σκληρού δίσκου)

> Θα προσέφερε Video Editing On-the-fly ο Υ.Ε.Γ ?

Αυτό δεν είναι κάτι που το ο μέσος καταναλωτής το χρειάζεται. Είχαμε σχέδια για το Metabox 1000, να προσφέρει ένα απλό Video Edit...θα κατέγραφες με την προσωπική σου κάμερα και θα είχε κάποιες απλές λειτουργίες για κοπές και μετατροπές. Τίποτα σοφιστικέ, γιατί μια πρακτική συσκευή για το σαλόνι δεν έχει αυτές τις δυνατότητες απαραίτητα. Είναι πολύ μικρή η πρακτική αξία στο μιξάρισμα του live video...εκτός και αν έχει τηλεοπτικό studio. Δεν λειτουργεί έτσι η επεξεργασία του Video...

To PS3 προσφέρει π.χ. μια δωρεάν εφαρμογή για επεξεργασία Video μέσω Download. Είναι λίγο καλύτερο από αυτό που σκεφτόμασταν να κάνουμε τότε. Βέβαια και το PS3 είναι ένα μηχάνημα κατά πολύ δυνατότερο!

Αν το έχεις προσέξει, οι περισσότερες κονσόλες κάνουν αυτή τη δουλειά πολύ καλά! Έχω ένα PS3 στο δωμάτιο τηλεόρασης μου, είναι το DVD/BD player μου. Εάν έμενα σε μια περιοχή με λογικές τιμές για τις υπηρεσίες του Internet , θα έβλεπα όλων των ειδών τα Streaming Video : Internet, Netflix, κτλ. Μπορώ να πετάξω ότι βίντεο θέλω σε μια SD (ΟΚ, εξολόθρευσαν την ανάγκη για κάρτες μνήμης σε μοντέλα χαμηλού κόστους.. το γεγονός ότι το δικό μου έχει δεν είναι τυχαίο!), να το κάνω Stream μέσω του υπολογιστή, κτλ.....

Κάνω Video Edit στον υπολογιστή μου συνέχεια, όχι σε πραγματικό χρόνο βέβαια, και με ένα 6πύρηνο AMD 1090T στα 3.2Ghz δεν είναι αρκετά γρήγορο. Για το μοντέρνο video edit, το να αλλάζεις πηγές και κανάλια είναι βέβαια τζάμπα. Το σκάλωμα είναι στην κωδικοποίηση-αποκωδικοποίηση του βίντεο και το να συνδυάζεις εφέ. Γιαυτό το λόγο άνθρωποι σαν και εμένα έχουν καλούτσικους επεξεργαστές...και δεν έχουμε την ανάγκη για εξοπλισμό CAD πλέον...αλλά χρειάζεσαι όλη την απόδοση που μπορείς να έχεις για ένα video.

> Θα είχε προστασία από κύματα Ηλεκτρο-Μαγνητικού Παλμού ο Υ.Ε.Γ ? Τι θα γίνει αν ποτέ υπάρξει ένα τέτοιο κύμα και καταστρέψει όλους τους υπολογιστές ?

Δεν θα σε απασχολεί το ρεύμα πλέον! Και φυσικά κάτι τέτοιο σίγουρα θα καταστρέψει τον υπολογιστή σου εκτός και αν σκοπεύεις να το φτιάξεις όλο από υλικά RAD! Κανείς δεν θέλει να πληρώσει 500.000$ για μια καταναλωτική συσκευή! Εάν θέλεις να επιζήσουν τα δεδομένα σου από την επερχόμενη αποκάλυψη των Zombie, κάνε ότι κάνω και εγώ...μετέφερε τα σε οπτικό backup και αποθήκευσε το σε ένα καλό σημείο...

Να έχεις στο νου σου το τρόπο λειτουργίας της Commodore, Amiga, Metabox και των περισσότερων εταιριών που δούλεψα : Προϊόντα υψηλής λειτουργικότητας σε χαμηλή τιμή. Αυτό σημαίνει ότι μόνο ένα σετ από feature εξυπηρετούν τους περισσότερους πελάτες, οπότε μόνο αυτό το σετ μπαίνει σαν built-in. Και φυσικά ένας εύκολος τρόπος για να προσθέσεις οτιδήποτε έξτρα στην πορεία..

> Θα χειριζόμαστε τον Υ.Ε.Γ μέσω Εικονικής Πραγματικότητας ? Θα κυκλοφορούμε με γάντια και κράνος, δίνοντας φωνητικά τις εντολές στον υπολογιστή μας ?

Όχι...κανείς δεν θέλει ένα γάντι. Γενικά...τα μισώ...ακόμα και τα χειμωνιάτικα! Δεν θέλω τίποτα να καλύπτει τα χέρια μου εκτός και είναι απολύτως απαραίτητο. Και καμία πλατφόρμα ήχου δεν θα δουλέψει όπως πρέπει, εκτός των περιπτώσεων φωνητικής σε μικρές προσωπικές συσκευές.

Στην Fortele, είχαμε φωνητική αναγνώριση στο τηλεχειριστήριο, μικρόφωνο και ηχείο. Μπορούσες να το χρησιμοποιήσεις σαν τηλέφωνο η ενδοεπικοινωνία αλλά και για μακροεντολές του συστήματος. Είχε βέβαια και κουμπιά. Το να πω “NBC” και να επιλεχθεί το NBC αυτόματα θα ήταν φοβερό...αλλά το να έλεγα “πανω-πανω-αριστερα-επιλογή” θα ήταν επική αποτυχία. Το Android έχει συνδυάσει πολύ καλά τις φωνητικές εντολές με το τεχνολογία αφής. Δουλεύει μια χαρά...μπορώ να πάρω γρηγορότερα τηλέφωνο με τις φωνητικές εντολές παρά με το touch.

Και στις 2 περιπτώσεις, δουλεύει καλά γιατί είναι ένα κλειστό σύστημα. Πατάω δηλαδή ένα κουμπί, κάνω εγγραφή την φωνή μου σαν μια εντολή...έτσι το σύστημα αναγνωρίζει μόνο την δικές μου φωνητικές εντολές. Ένα ανοιχτό μικρόφωνο, πάνω σε ένα γραφείο η σε μια οθόνη, θα πρέπει να ξεδιαλέξει την δικιά μου φωνή, απο τους ήχους του χώρου, την τηλεόραση που παίζει , άλλους που μιλάνε εκείνη την στιγμή στο διπλανό γραφείο κτλ. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που κάθε προσπάθεια ενσωμάτωσης φωνητική αναγνώρισης για γενική χρήση, έχει αποτύχει.

Φυσικά αν θες γάντια και φωνητική αναγνώριση, μπορείς εύκολα να τα προσθέσεις σε οποιοδήποτε σύστημα. Είναι ήδη ενσωματωμένο στο Android και ακόμα και τα Windows έχουν μια υποτυπώδη μορφή αναγνώρισης φωνής. Το γάντι θα είναι απλώς ένας ακόμα USB Controller. Έχω δει μερικά που χρειάζονται για συγκεκριμένες immersive εφαρμογές – και η μόνη πρακτική εφαρμογή είναι για να συνδέσω το πραγματικό χέρι με αυτό του avatar μου. Εάν σε κάποια φάση καταλήξουμε να χρησιμοποιούμε immersive επιφάνειες εργασίας τότε ίσως να κάνω πίσω στο θέμα του γαντιού! Βέβαια, βλέπουμε ήδη και μέσα από το Minority Report (Η ταινία που έβαλε τους άπαντες να ασχολούνται με τις οθόνες αφής, Apple, Microsoft, Google κτλ) και από τα τελευταία παιχνίδια της Microsoft ( Βέβαια αν κοιτάξουμε πίσω...η υπόθεση φτάνει στην Amiga του 1986 και στο “Mandella”) ότι οι υπολογιστές γίνονται αρκετά καλοί στο να διαβάζουν τις κινήσεις του χεριού και χωρίς γάντια.

>Πιστεύεις ότι οι οθόνες θα καταλήξουν να έχουν το μέγεθος των i-glasses και άλλων προσωπικών headset ή θα μεγαλώσουν στο μέγεθος των IMAX ? Με τις 3D τι θα γίνει ?

Τα I-Glasses έχουν πολύ χαμηλή ανάλυση. Τα 24'' μόνιτορ μου έχουν στην πραγματικότητα μεγαλύτερο πεδίο όρασης στα μάτια μου, σε σχέση με μια τυπική IMAX οθόνη...έχει να κάνει με την απόσταση θέασης προς μέγεθος οθόνης. Το μίνιμουμ για μια ταινία IMAX είναι μικρότερο από αυτό που φαντάζεσαι. Οι IMAX έχουν απίστευτη ανάλυση...γυρίζονται σε 70μμ στοκ, αλλά η κοντή άκρη είναι στα 60μμ ( δηλαδή η ταινία τρέχει οριζόντια μέσα απο τον προτζέκτορα).

Για την ψηφιακή όμως, μια 3D IMAX ταινία χρησιμοποιεί δύο 2Κ Προτζέκτορες, έναν για κάθε μάτι. Ένας τέτοιος δίνει ανάλυση 2000x1000 πίξελ...πάνω κάτω όσο μια HDTV. Μερικά σινεμά χρησιμοποιούν 4Κ προτζέκτορες...δηλαδή 4000x2000 πίξελ! Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας αυτές τις ημέρες στα σινεμά.. αν και η ΝΚΚ στην Ιαπωνία ήδη σχεδιάζει ένα σύστημα στα 8Κ.

Γυρίζοντας στο θέμα μας. Τα VR κράνη είναι χρήσιμα σε πλήρες 3D περιβάλλον. Μπορεί να μην έχει μεγάλη ανάλυση στο κάθε μάτι, αλλά βέβαια, με καλή αναγνώριση κίνησης (ματιού), μπορείς να έχεις μια πολύ μεγάλη και αποτελεσματική οθόνη. Αυτό είναι που θα με έβαζε μέσα σε μια τέτοια συσκευή. Νομίζω οτι σε αυτή τη φάση, απέχουμε τόσο υπολογιστικά όσο και σε επίπεδο λειτουργικού από κάτι τέτοιο. Αλλά είναι μια ωραία κατεύθυνση προς τα μπροστά. Ιδιαίτερα αν έσπρωχναν την τεχνολογία των μικρο-οθονών στο να δώσουν μεγαλύτερη ανάλυση.

> Θα μου δίνει την δυνατότητα ο Υ.Ε.Γ να συνδέσω το ποδήλατο γυμναστικής μου / κωπηλασίας έτσι ώστε να συναγωνίζομαι με άλλους, online, σε πλήρες εικονικό περιβάλλον ?

Φυσικά. Αλλά μόλις κάνεις κάτι τέτοιο, μπλέκεις με αρκετά σκληρο-πυρηνικά gaming add-ons, όχι δηλαδή κάτι που θα ενδιαφέρει τον μέσο χρήστη.

>Λένε πως οι σημερινές LCD οθόνες και τηλεοράσεις, δεν είναι φτιαγμένες για να αντέξουν στο χρόνο. Εσύ τι λες ?

Όχι...είναι εξαιρετικά σταθερές και θα αντέξουν για πάρα πολύ καιρό, δεν παλιώνουν με κάποιο συγκεκριμένο τρόπο, τουλάχιστον όχι με κάποια ανθρώπινη κλίμακα. Εκτός βέβαια από τον παράγοντα διάβρωσης και αποτυχίας λόγω περιβάλλοντος (αλλά για να είμαι δίκαιος, μια LCD θα ζήσει πολύ περισσότερο από τον υπολογιστή σου). Οι οθόνες με CCLF Backlights έχουν MTBF περίπου 50.000 με 100.000 ώρες...αυτό πλησιάζει το “για πάντα”. Είναι πολύ πιο πιθανό ότι θα αλλάξεις οθόνες για άλλους λόγους ( με 150$ παίρνεις καλύτερη οθόνη π.χ.) και όχι επειδή χάλασαν. Οι LED μάλιστα, μπορούν να ξεπεράσουν και τις 1.000.000 ώρες λειτουργίας.

Και είναι φθηνές...ένα μόνιτορ στις 20-22 ίντσες με 1080p ανάλυση κοστίζει κάτω από 150$

>Η ιδέα των OLED (Δίοδος Εκπομπής Οργανικού Φωτός) προσφέρει μεγαλύτερο εύρος φωτός από τις LED, η έτσι λένε τουλάχιστον. Ποια νομίζεις έχει τις περισσότερες πιθανότητες να αντέξει στο πέρασμα του χρόνου ?

Λατρεύω την ιδέα των OLED. Υπάρχουν ακόμα αρκετά προβλήματα που έχουν να κάνουν με την διάρκεια ζωής και το μέγεθος οθόνης αλλά νομίζω ότι είναι ο καλύτερος πιθανός αντικαταστάτης των LCD.

Γιατί να αντικαταστήσεις μια LCD ? Η αντίθεση που μπορεί να δώσει μια LCD είναι συνήθως 1:500 με 1:3000...μερικές οθόνες OLED δίνουν 1:1.100.100 η και περισσότερο. Οπότε οι σημερινές LCD χρησιμοποιούν μια συστοιχία από LED για τον πίσω φωτισμό, έτσι ώστε να αυξήσουν την αντίθεση τους. Όσο οι LED γίνονται μικρότερες τόσο πιο κοντά στην τεχνολογία των OLED πλησιάζεις.

Για να πάω και λίγο παραπέρα, υπάρχουν εταιρείες που ήδη δουλεύουν πάνω σε τυπωμένες OLED. Οθόνες που θα διπλώνουν, που θα μπορείς να τις πετάξεις μετά από μερικές χρήσεις, πολύ φθηνές και με πολύ καλή απόδοση, κτλ.

>Οπότε, θα μπορούμε να λυγίζουμε/διπλώνουμε και να δίνουμε γενικώς ότι σχήμα θέλουμε σε φορητές συσκευές ? Μεταμορφώνοντας το κινητό μας σε ρολόι χεριού/μπρασελέ και μετά σε μια οθόνη αφής, βάζοντας την διπλωμένη στην τσέπη μας ? Όπως περίπου το Nokia Morph Concept...

Το Nokia Morph είναι μόνο μια ιδέα – ακόμα δεν μπορούν να το φτιάξουν. Νομίζω υπάρχουν τα πατήματα για να γίνει κάτι τέτοιο αλλά όχι οι χειροπιαστές αποδείξεις για να το υποστηρίξουν προς το παρόν.

Θα υπάρξει όμως μια αυξανόμενη προσπάθεια για να έχουμε τις ψηφιακές μας συσκευές πάντα στο χέρι. Πέρασαν 30 χρόνια για να μπορέσουμε να έχουμε εναν ικανοποιητικό υπολογιστή τσέπης και ακόμα δεν έχω δει ένα καλό ρολόι χειρός σαν αυτό του Dick Tracey (Με τηλεόραση 2-Day).. αλλά κάποια στιγμή θα φτιάξει κάποιος τα πρώτα iPhone/Droid Smarphones που θα τα φοράς στο χέρι...βέβαια τα προβλήματα θα είναι πολλά...μέγεθος οθόνης...μπαταρία..κτλ

Έχω αναφέρει και άλλες φορές ποια είναι η άποψη μου για την εξέλιξη των υπολογιστών. Η δεκαετία του 1970 δημιούργησε τους πρώτους προσωπικούς υπολογιστές, αλλά ήταν σχεδόν μόνο για τους χομπίστες. Το 1980 μας έφερε μοντέρνους : Multitasking, Γραφικά Περιβάλλοντα, κάτι που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί άνετα από τον οποιοδήποτε. Στα μέσα του 90' βλέπουμε τους υπολογιστές να ακολουθούν τις ανάγκες των χρηστών - Gamers, multimedia χρήστες και επιστήμονες έσπρωχναν την ζήτηση προς το καλύτερο (Μέχρι τα μέσα του 90, τα παιχνίδια στον Προσωπικό Υπολογιστή ήταν ο ΚΥΡΙΟΣ παράγοντας που ωθούσε την εξέλιξη)

Φτάνοντας στο 2000, πλέον τους απασχολεί μόνο ο σχεδιασμός των case! To PC πλέον έχει τελειώσει. Σίγουρα γίνονται πιο γρήγορα, νέα τσιπάκια, νέα λειτουργικά συστήματα, αλλά καμία πρωτότυπη εξέλιξη.

Οπότε μας μένει το 2010..η μετά-PC δεκαετία! Αρκετοί δεν πρόσεξαν ότι ένας υπολογιστής του 2000, ήταν αρκετά γρήγορος για τους περισσότερους χρήστες. Οπότε έμειναν εντυπωσιασμένοι, όταν είδαν πως συσκευές πολύ πιο αργές, όπως Netbook / ARM Tablets και Smartphones, ικανοποιούσαν τους περισσότερους χρήστες.

Οπότε αυτό που έμεινε σαν “άβολη” απαίτηση, είναι ο σχεδιασμός των κουτιών, γιατί είναι καθοριστικός παράγοντας στις πωλήσεις! Η Apple το κατάλαβε αρκετά νωρίς αυτό σε σχέση με άλλες εταιρίες...στις τελευταίες ημέρες των PowerPC, πουλούσαν ακόμα σε διπλάσια-τριπλάσια τιμή σε σχέση με άλλους ΠΙΟ γρήγορους και ΠΙΟ φθηνούς υπολογιστές. Αλλά η δουλειά στα κουτιά τους ήταν άψογη.

>Ο Υ.Ε.Γ θα προσφέρει Cloud-Computing δυνατότητες ? Ποια είναι η άποψη σου γύρω από αυτήν την τεχνολογία ?

Έχει την θέση του και αυτό.

Το διαδίκτυο έτσι όπως έχει εξελιχθεί, λειτουργεί πολύ καλά. Είναι θετικό ότι οι περισσότερες λειτουργίες γίνονται πλέον από την μεριά των server. Μερικά πράγματα όπως η αναζήτηση στο διαδίκτυο λειτουργούν με αυτή την τεχνολογία.

Για φορητές συσκευές και συγχρονισμό δεδομένων είναι ότι καλύτερο. Μια φορητή συσκευή, όπως ένα Smarphone ή ένα tablet, θα μπορούσε να καταλήξει να γίνει η μοναδική συσκευή που θα χρειαζόμαστε. Η ιστορία όμως μας έχει δείξει, ότι εταιρίες όπως η Microsoft, Apple και η Palm, τα προωθούν σαν περιφερειακές συσκευές των υπολογιστών. Υπήρε περίοδος που χωρίς υπολογιστή δεν μπορούσες να κάνεις τπτ με αυτές τις συσκευές. Έπρεπε να τις συνδέσεις κάπου!

Το Android ήταν υποδειγματικό, στο πώς μπορεί να αλλάξει αυτό. Η Google, δεν έχει κανένα δεσμό με τον κόσμο των υπολογιστών. Σε πολλά πράγματα δουλεύει όπως το Android. Αν αγοράσω μια εφαρμογή στον υπολογιστή μου, θα εμφανιστεί και στο Tablet μου η στο τηλέφωνο. Μπορώ εξίσου εύκολα να αγοράσω στο τηλέφωνο όμως. Αν το κινητό μου χαθεί η κλαπεί, θα μπορέσω να ανακτήσω τα περισσότερα δεδομένα μου μόλις ενεργοποιήσω το καινούριο. Σημείωσε όμως ότι μόλις αγοράζω μια νέα συσκευή την κάνω συγχρονίζω άμεσα με τις άλλες μου συσκευές.

Από την άλλη, δεν βλέπω το Cloud Computing να αντικαθιστά όλες τις τοπικές εφαρμογές. Πολλές εταιρίες βέβαια ονειρεύονται ένα τέτοιο ενδεχόμενο αλλά δεν έχουν αντιληφθεί την δύναμη που θα δώσει σε ένα χρήστη. Θα τους δώσει την κεντρική διαχείριση που θέλουν... το μόνο πρόβλημα θα είναι πόσο έλεγχο θα θέλουν να αφήσουν στον προμηθευτή. Λογιστικά θα το σκεφτούν πολλές εταιρίες. Σίγουρα είναι καλύτερο από το επενδύεις σε εξοπλισμό τον οποίον τον χρειάζεσαι μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή και να τον βλέπεις να χάνει την αξία του με το πέρας της εργασίας. Αυτό είναι κάτι που και σήμερα το βλέπουμε. Η Amazon πχ πρέπει να έχει τόσους πολλούς servers για να μπορεί να ανταποκρίνεται στην ζήτηση που έχει την περίοδο των Χριστουγέννων, αλλιώς είναι καταδικασμένοι. Τον υπόλοιπο χρόνο όμως, ο εξοπλισμός αυτός απλώς κάθεται.

Φυσικά δεν είσαι πάντα on-line. Δεν βλέπω χρησιμότητα στο cloud-computing όσο αφορά την επεξεργασία video αν σκεφτείς πόση ώρα θα χρειάζεσαι για να ανεβάσεις ένα video. To E-Mail – ποτέ δεν ήταν μια από την μεγάλες υπολογιστικές ανάγκες εκτός καν ήσουν η Microsoft (Πάντα θεωρούσα το Outlook υπερβολικά φορτωμένο και λιγότερο χρήσιμο σε σχέση με άλλα mail προγράμματα). Υπάρχουν μερικές καλές κατευθύνσεις όμως στο χώρο του Web. Δεν το πίστευα μέχρι που άρχισα να δουλεύω το G-Mail. Είναι αρκετά καλό.

>HTML 5 ? Το ακούμε εδώ και καιρό. Αξίζει τελικά ?

Πραγματικά αξίζει. Το ίντερνετ, όπως κάθε κομμάτι τεχνολογίας, πρέπει να εξελίσσεται. Λύνει αρκετά (όχι όλα) από τα προβλήματα που μας ανάγκασαν να πάμε σε άλλες τεχνολογίες, όπως το Flash της Adobe. Και είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι είναι στις δυνατότητες των σημερινών υπολογιστών και των Smarphones. Οπότε, γιατί όχι ?

Αυτή είναι η ιδέα της εξέλιξης των υπολογιστών άλλωστε. Τα PC έχουν υποδοχές και θύρες, οι Web Browser έχουν add-ons και plugins. Μόλις κάτι από τα περιφερειακά γίνει αρκετά απαραίτητο στους περισσότερους χρήστες, είναι σωστό να ενσωματωθεί στον Web Browser. Οπότε γιατί να μην γίνει το ίδιο και με την HTML ?

Την περίοδο που δούλευα στην Metabox, πάνω στο Set-Top-Box μου, είχαμε μια έκδοση του Voyager με έξτρα HTML tags. Με μερικές μόνο παραπάνω γραμμές HTML, μπορούσα να δημιουργήσω ένα παράθυρο για video, σε ότι διάσταση ήθελα και να παίξω ενα video που θα το καλούσα από οποιαδήποτε Hardware Συσκευή του συστήματος (DVD, DVB, internet MPEG/MPEG-2). Μικρά πράγματα που έκαναν την συσκευή να “ζει” μέσα στον Browser όλη την ώρα...το κεντρικό μενού και ζωντανές web σελίδες. Πολύ εύκολο να το φτιάξεις, ακόμα ευκολότερα άλλαζες πηγή αναπαραγωγής.....dvd / internet video.

>Ριχνοντας μια τελευταία ματιά στο μακρινό μέλλον. Πώς βλέπεις την Νανο-τεχνολογία να εξελίσσεται ? Κατευθυνόμαστε στην εποχή που οι υπολογιστές θα είναι συνδεμένοι με τον ανθρώπινο εγκέφαλο ?

Είναι 2 διαφορετικά θέματα. Θα ξεκινήσω από το τελευταίο. Αν για παράδειγμα, σε βάλω σε ένα δωμάτιο μόνο σου, και σου κάνω μερικές ερωτήσεις σε στιλ quiz...π.χ. από το Jeopardy, ίσως και να τα πας καλά. Αν όμως σε βάλω σε ένα δωμάτιο με έναν υπολογιστή που έχει πρόσβαση σε μια σεβαστή μηχανή αναζήτησης, θα τα πας φυσικά πολύ καλύτερα! Σε αυτή τη περίπτωση , ο υπολογιστής, έχει λειτουργήσει σαν ένας ενισχυτής του εγκεφάλου σου...δεν σκέφτεται για σένα, αλλά σου επιτρέπει να αποκτήσεις τις πληροφορίες πολύ γρηγορότερα.

Νομίζω ότι δεν υπάρχει περίπτωση, να φτάσουμε σε σημείο που ο υπολογιστής να λειτουργεί έτσι, σαν ενισχυτής, ενσωματωμένος στον εγκέφαλο. Να σκέφτεσαι κάτι δλδ, και να σου έρχεται η απάντηση ακαριαία. Να δουλεύεις πάνω σε ένα πρόβλημα, και να μπορείς να επικαλείσαι εικόνες, σχηματικά, κτλ. όπως ένα υπολογιστής. Ότι θα μένουν αυτές οι πληροφορίες στην μνήμη σου για μήνες, χρόνια. Θα είναι πιο πολύ βασισμένο στην οργανικότητα – ένα πιο μελετημένο είδος ενίσχυσης εγκεφάλου.

Και αυτή είναι η φυσιολογική εξέλιξη...κάθε ον που φτιάχνει κάποιο αντικείμενο, εξελίσσεται με αυτό. Εμείς, κάνουμε τα καλύτερα! Και μας έχει επηρεάσει μέχρι τώρα απίστευτα. Ο μέσος όρος ζωής ήταν 35,45 και πλέον έχει φτάσει 70-80...ανάλογα με το που ζεις. Και ακόμα και αυτό είναι κάτι πρωτόγονο – καλύτερη γνώση στο πώς να είσαι υγιής, καλύτερη αντιμετώπιση θανάσιμων ασθενειών, καλύτερα χειρουργεία...

H νανο-μηχανή θα σπρώξει την τεχνολογία σε νέα επίπεδα. Η κλασική ιδέα της νανο-τεχνολογίας, είναι κάποιο είδους μηχανή, μάλλον βασισμένη σε υπολογιστή, φτιαγμένη σε κλίμακα νάνο. Συσκευές τόσο μικρές θα μπορούσαν να αντέξουν για πάντα..Μερικές θεωρίες τα θέλουν να μπορούν να αναπαραχθούν μόνα τους, άλλες όχι και τόσο. Αλλά όπως και να έχει, φαντάσου μια θάλασσα από nano-robots, να βρίσκονται στο αίμα σου, όλα δικτυωμένα για να σε κρατάνε υγιή. Αν βλέπουν υψηλά επίπεδα ζάχαρης η χοληστερίνης, να τα αφαιρούν. Αν βρίσκουν αποθήκες λίπους στις αρτηρίες της καρδίας σου, να τις καταστρέφουν. Το ίδιο και με τα καρκινικά κύτταρα. Κάνοντας μόνο αυτά, θα έχεις εξαφανίσει τις βασικές αιτίες θανάτου στην δυτική κοινωνία : τέρμα τα καρδιακά προβλήματα, ο καρκίνος , ο διαβήτης, κτλ. Το πιο πιθανό είναι ότι θα καταπολεμούν και τις γρίπες, οπότε ξέχασε και τις ασθένειες. Όλα αυτά, πριν ακόμα τα μάθουμε να κάνουν κάτι πραγματικά έξυπνο, όπως να κοντεύουν τα τελομερή.

>Τελος, Πότε θα πάρω το Holodeck μου ?!!


Εγω ακόμα περιμένω το ιπτάμενο μου αυτοκίνητο..

 

Συνολική βαθμολογία (0)

0 έως 5 αστέρια

Χρήστες σε αυτή την συζήτηση

  • Καταχωρήθηκε 17 September 2011 - 01:36 AM

    Απίστευτη συνέντευξη!! Ο David Haynie δεν ήταν τυχαίος !Σε υπερευχαριστούμε για αυτή την τεράστια δουλειά που έκανες!!!

  • Καταχωρήθηκε 17 September 2011 - 01:39 AM

    Είναι ενα καλό παράδειγμα που δείχνει τι άτομα είχε τότε στη δούλεψη της η Commodore.

  • Καταχωρήθηκε 17 September 2011 - 09:53 PM

    Καλά ρε ντοκτορι ΜΕ ΕΣΤΕΙΛΕΣ ρε φίλε... Τα λόγια ειναι περιττα!.... Πο το ξέθαψες ρε φίλε.... πήρες και την άδεια... ΩΡΑΙΟΣ!!!
    respect:

  • Καταχωρήθηκε 17 September 2011 - 11:25 PM

    Έχει καιρό που την έδωσε την συνέντευξη. Κάπου μέσα στον Αύγουστο νομίζω.Βασικά ο Haynie το τελευταίο καιρό έχει κάποιες διαφωνίες με τα παιδιά που κάνουν develop το MorphOS, και εξαιτίας αυτής της διαφωνίας το amigo-community τον βλέπει με μισό μάτι. Βέβαια είναι και απο τους λίγους ex-commodore που ακόμα ασχολείται και παίρνει ενεργά μέρος στις κοινότητες.

  • Καταχωρήθηκε 19 September 2011 - 12:25 PM

    Φοβερή συνέντευξη. Ο τύπος είναι πολύ μπροστά. Τελικά για να έχεις μια τέτοια ματιά στα πράγματα πρέπει να έχεις και το ανάλογο παρελθόν.
    Thanx dR_wH0.

  • Καταχωρήθηκε 19 September 2011 - 02:29 PM

    Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια παιδιά. Προσπάθησα να κρατήσω όσο μπορούσα στη μετάφραση, τόσο το νόημα όσο και τον τρόπο που τα έλεγε. Λαθάκια σίγουρα πολλά χιχιχιχι.

    Πάντως σαν άτομο ειναι φοβερός.

  • Καταχωρήθηκε 24 May 2012 - 02:40 PM

    Καταπληκτική συνέντευξή!

    Ευχαριστούμε πολύ!

  • Καταχωρήθηκε 24 May 2012 - 03:51 PM

    Νάσαι καλά Circleag ;)

  • Καταχωρήθηκε 24 May 2012 - 05:05 PM

    Τέλεια ! Ευχαριστούμε doc !

retrovision player

Διαβάστε επίσης

Σήμερα συμπληρώνονται ακριβώς 27 ολόκληρα χρόνια από την μέρα που άφησε την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο της Μπολόνια ίσως ο καλύτερος οδηγός όλων των εποχών,ο Βραζιλιάνος Ayrton Senna.Ένα όνομα που οι παλαιότεροι στον χώρο και κυρίως οι βραζιλιάνοι ακόμη δεν το έχουν ξεχάσει.Ήταν ο άνθρωπος που τα Σαββατοκύριακα των Γκραν πρι έδινε απέραντη χαρά στην πατρίδα του στέλνοντας τους οπαδούς του στον ουρανό.
               Διαβάστε το θέμα

Συνεντεύξεις

Εικόνα: ΔΥΤΙΚΟΣ ΑΝΕΜΟΣ.jpgΑγαπητοί retrovisioners,έχουμε την μεγάλη χαρά να φιλοξενούμε ένα αρκετά παλιό συγκρότημα από την Θεσσαλονίκη,το οποίο πρόσφατα μας χάρισε την πρώτη του δισκογραφική δουλειά.Έχουμε την μεγάλη χαρά να έχουμε κοντά μας το συγκρότημα Δυτικός Άνεμος.

Άλλα άρθρα

Σχεδόν όλοι οι Θεσσαλονικείς έχουν περάσει από το παλιό Λούνα παρκ.Στις μνήμες μας έρχονται μουσικές γέλια και φωνές,και όμορφα χρωματιστά λαμπάκια τα οποία ζωντανεύουν σαν όραμα μπροστά στα μάτια μας.Εμείς εδώ θυμόμαστε το παλιό αγαπημένο μας λούνα παρκ στην Νέα παραλία Θεσσαλονίκης.

Microstores of 80s

Κάνουμε μια μεγάλη βουτιά πίσω στον χρόνο στην δεκαετία του 80,και σας παρουσιάζουμε τα καταστήματα πληροφορικής που υπήρχαν εκείνη την εποχή στην Ελλάδα.Το ταξίδι αυτό είναι κυρίως  νοσταλγικό για όλους εμάς που ζήσαμε τους υπολογιστές και την ιστορία τους από τα πρώτα κιόλας βήματά τους.

Συνεντεύξεις

Στο καλοκαιρινό PC Master του Ιουνίου του 2011,μαζί με το τετρασέλιδο αφιέρωμα με θέμα την ολοκλήρωση των 133 τευχών του Pixel σε ψηφιοποιημένη μορφή που ολοκληρώθηκε από εμάς στο retrovisions,είχαμε και την ευκαιρία να δώσουμε μια συνέντευξη στον αρχισυντάκτη του PC Master Χρήστο Κουβόπουλο με θέμα το περιοδικό Pixel και η εποχή των home micros.

Ψηφιοποιήσεις

Game review

Σε ένα κόσμο εχθρικό δυο άνθρωποι παλεύουν για την επιβίωσή τους.Ο θάνατος είναι εύκολος ενώ η ζωή δεν έχει πλέον καμία αξία.Θυμόμαστε το the last of us ένα εξαιρετικό survival horror adventure game από την χρονιά του 2013 και το κάνουμε μια horror survival παρουσίαση όπως πραγματικά του αξίζει.

Another World

Σύνδεση στο blog

Συνδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 184 guests και κανένα μέλος

retrosystem

Game review

Μια γυναίκα δυο ψυχές.Ένα μεγάλο μυστικό,και ένας επιστήμονας που θα προσπαθήσει να ανακαλύψει το φαινόμενο Jodie.Κάνουμε μια παρουσίαση σε ένα παιχνίδι σταθμός στην πορεία του PS3.Πρόκειται να ζήσουμε έντονα συναισθήματα όπως τα ζει εκείνο το μικρό κορίτσι που διαθέτει μέσα της μια τεράστια δύναμη.

Τελευταία σχόλια στο blog


Купить Тест-полоски с доставкой по Украине
Όσοι από εσάς είχατε κάποτε στην κατοχή σας ένα ΖΧ Spectrum plus σίγουρα θα θυμάστε και εκείνο το πο...

Τελευταίες Αγγελίες

Εκδηλώσεις

retrovisions.gr - Compupress 15  χρόνια  χωρίς  το  Pixel. Εκδήλωση.
Στα πλαίσια των 15 ετών χωρίς το Pixel, η Compupress μέσο του Pc Master ετοίμασε ένα μοναδικό αφιέρωμα για τους εραστές του τότε περιοδικού.Μέσα σε όλη αυτή την χαρά παρευρεθήκαμε και εμείς καλεσμένοι ως αντιπρόσωποι και συντελεστές της ολοκλήρωσης των τευχών του Pixel σε ψηφιακή μορφή στα γραφεία της εταιρίας σε μια εκδήλωση που σίγουρα θα μείνει στην ιστορία.

Game review

 
Ένας χαμένος ιερέας και ο γιος του που ψάχνει να τον βρει σε ένα περίεργο χωριό.Εγκαταλελειμμένα σπίτια και μυστήριοι χωρικοί.Η ασφάλεια της ημέρας αλλά και οι εφιάλτες της νύχτας.Ένας εφιάλτης ξεκινάει,και δεν πρόκειται να βγείτε ζωντανός αν δεν τον αντιμετωπίσετε πρόσωπο με πρόσωπο.Κάνουμε ένα σκοτεινό review στο Personal Nightmare ένα παιχνίδι σταθμό στα horror adventure games από το μακρινό 1989.